نسخه چاپی

صالح مسلم: قصد تشكیل كشور كردستان را نداریم

رهبر حزب اتحاد دموكراتیك كردهای سوریه اعلام كرد قصد ایجاد یك كشور كردستان در سوریه را ندارد.

به گزارش نما ، ایسنا به نقل از پایگاه خبری حریت نوشت: صالح مسلم رهبر حزب اتحاد دموکراتیک کردهای سوریه (پ.ی.د) در پاسخ به ادعاهای ترکیه مبنی بر اینکه این حزب و یگان‌های حفاظت از خلق خواهان کشور مستقل کردستان در سوریه هستند، گفت ما چنین ادعایی نکردیم. ما چنین حرفی نزده‌ایم و هرگز نگفته‌ایم که یک کشور مستقل کردستان می‌خواهیم.

وی افزود پروژه‌های ما کاملا شفاف است. هر چیزی که به غیر از آن مطرح شود تنها برای بدنام کردن ما صورت گرفته است و ما قطعا آن را رد می‌کنیم.

تعیین پ.ی.د و ی.پ.گ به عنوان گروه های تروریستی نقطه اختلافات میان ترکیه و آمریکاست چرا که دولت آنکارا می گوید این دو گروه شاخه‌های حزب کارگران کردستان ترکیه (پ.ک.ک) هستند و در نتیجه سازمان‌های تروریستی محسوب می‌شوند اما آمریکا آنها را به عنوان معتبرترین شریک در مبارزات علیه گروه تروریستی داعش در شمال سوریه می‌داند.

صالح مسلم گفت: هدف اصلی ما ایجاد یک سوریه کاملا دموکراتیک است که در آن حقوق دموکراتیک کردها نیز رعایت شود. یک سوریه دموکراتیک مرکزگرا نخواهد بود. سال هاست که کردها اعراب و سوری ها در این کشور سرکوب شده‌اند. یک کشور مرکزگرا و انعطاف ناپذیر برای سوریه مناسب نیست. در این کشور باید آزادی‌های قومی و عقیدتی وجود داشته باشد. برخی چیزها به دست آوردنی است. ملت سوریه نیز برای همین هدف مبارزه می کند.

ترکیه با انجام عملیات سپر فرات مدعی است که قصد دارد مرز خود را از داعش و همچنین نیروهای پ.ی.د و ی.پ.گ پاک کند.

۱۳۹۵/۷/۱

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...