نسخه چاپی

بازداشت شماری از اعضای‌خاندان‌پادشاهی‌آل‌سعود

گزارش‌های رسانه‌ای حاكی است در پی تشدید زمزمه‌های مربوط به وخامت حال ملك سلمان شاه سعودی و به تبع آن درگیری‌های داخلی خاندان آل سعود، وزیردفاع این كشور دستور بازداشت تعدادی از شاهزاده های مخالف خود را داده است.

به گزارش نما به نقل ز فارس، گزارش‌های رسانه‌ای حاکی است درگیری میان خاندان آل سعود تا حدی بالا گرفته که مقامات آمریکایی را نگران کرده است.

پایگاه اینترنتی نشریه فلسطینی «المنار » چاپ بیت المقدس، به نقل از منابع آگاه گزارش داد که مسئولان آمریکایی تأکید کرده‌اند اجازه نخواهند داد اختلافات در خاندان سلطنتی عربستان افزایش پیدا کند.

بر اساس گزارش‌های منتشر شده خاندان آل سعود با توجه به وخامت حال «سلمان بن عبدالعزیز» پادشاه این کشور که برخی گمانه‌ها در خصوص ابتلای او به آلزایمر نیز منتشر شده در خصوص آینده حکومت و پادشاهی این کشور اختلاف پیدا کرده‌اند.

به گفته منابع آگاه اعضای دربار عربستان ضمن اینکه «محمد بن سلمان» وزیر دفاع و جانشین ولی‌عهد بی‌تجربه سعودی را مسئول گرفتاری این کشور در بحران جنگ یمن می‌دانند، با رسیدن قدرت به او پس از پدرش مخالف‌اند.

این در حالی است که حتی اگر محمد بن سلمان از محبوبیتی در میان عموزاده‌های خود برخوردار بود، مسأله انتقال قدرت در عربستان که تا کنون از برادر به برادر منتقل شده بود به نسل سوم این خاندان، بسیار دشوار و پُر مخاطره خواهد بود.

منابع آگاه به المنار گفته‌اند با تشدید اعتراض‌ها علیه محمد بن سلمان، نهادهای امنیتی عربستان عملیات ویژه‌ای برای بازداشت و دستگیری شماری از اعضای خاندان پادشاهی را آغاز کرده‌اند و شماری از مخالفان محمد بن سلمان بازداشت شده و شماری نیز تحت حصر خانگی قرار گرفته‌اند و شماری نیز از عربستان گریخته‌اند.

با این وجود گزارش‌ها حاکی است واشنگتن از این اقدامات محمد بن سلمان که به گفته آنها ثبات ریاض را برهم می‌زند، راضی نیست و تلاش می‌کند که میزان اختلافات موجود در خاندان آل سعود را کاهش دهد.

۱۳۹۵/۷/۱

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...