نسخه چاپی

فرصت جدید برای تجارت ایران و چین

در یك رویداد تجاری، با حضور بازرگانانی از دو كشور، نمایشگاه اوكانكت چین در ایران، یكشنبه 4 مهرماه آغاز به كار می‌كند؛ همچنین قابلیت و امكانات شركت اوكانكت برای تجار ایرانی تشریح می‌شود.

به گزارش نما به نقل از ایسنا، اوکانکت یه شرکت دیجیتالی است که در هفت کشور جهان دارای شعبه است؛ این رویداد به همت شعبه اوکانکت ایران به عنوان هشتمین نمایندگی خارجی این کشور برگزار می‌شود.

پس از گشایش این نمایشگاه و طی مدت سه ماه کالاهای مرغوب چینی در شاخه لوازم برقی منزل، مبلمان و کاشی و سرامیک به صورت دیجیتال در معرض دید تجار و بازرگانان ایرانی قرار دارد؛ همچنین 110 تولیدکننده از شهر فوشان چین محصولات خود را در این رویداد عرضه می‌کنند.

در این مراسم ون هایگو شهردار فوشان و اعضای اتاق بازرگانی‌، اتحادیه مبلمان‌، اتحادیه سرامیک، اتحادیه لوازم برقی این مرکز استراتژیک چین حضور دارند؛ از سوی دیگر در این رویداد اصناف، اتحادیه‌ها و فعالان اقتصادی ایران نیز شرکت می‌کنند.

اوكانكت چه خدمتی ارایه می‌کند؟

"چائو ما"، مدیر اوكانكت ایران در خصوص این رویداد توضیح داد: اوكانكت یک شرکت دیجتالی است که در حقیقت این امکان را به وجود می آورد که جنس درجه اول چینی به صورت آنلاین، بدون واسطه و با قیمت اصلی کارخانه در اختیار مشتریان قرار داده شود.

وی در ادامه گفت: این مجموعه اولین شرکت چینی بوده که قرار است در ایران به صورت B2B (خرید مستقیم از کارخانه) تجارت کند. این مجموعه از طریق اپلیکشن OSELL تولیدکنندگان چینی را معرفی کرده و امکان خرید تضمینی را فراهم می‌کند.

"چائو ما" در ادامه بیان کرد: اپلیکشن این شرکت به نامOSELL ، قابل نصب بر روی گوشی است که می‌توان از طریق APP STORE و PLAY STORE ‌آن را دانلود کرد. این اپلیکیشن با هدف آشنا شدن با تولید‌کنندگان، انتخاب و خرید به صورت آنلاین طراحی شده و دارای قابلیت ترجمه متن به 72 زبان دنیا بوده و نقش یک مترجم را ایفا می‌کند؛ از طرفی دارای یک لیست کامل از تمامی تولیدکنندگان و کالاهای آن‌ها است که علاقه‌مندان می‎‌توانند با نصب این نرم‌افزار با تولیدکنندگان و محصولات آن‌ها آشنا شوند.

وی تاکید کرد: تمامی عکس‌های موجود در اپلیکیشن با اصل کالا هم‌خوانی و تطابق دارد؛ تجار بدون داشتن مشکل زبان و صرف هزینه زیاد برای گرفتن مترجم می‌توانند از این محصولات دیدن کرده و با تولیدکنندگان ارتباط داشته باشند.

مدیر اوكانكت ایران تصریح کرد که کالای خریداری شده توسط اپلیکیشن با ضمانت این مجموعه تحویل داده می‌شود؛ این شرکت حتی در جهت ترخیص کالا از گمرگ به مشتریان خود کمک می‌کند.

فرصت بی‌نظیر یک نمایشگاه

در ادامه "گوین پین لی"، قائم‌مقام مدیرعامل شرکت اوکانکت در خصوص نمایشگاه توضیحاتی ارایه داد و گفت: اوکانکت دربرنامه‌ای درازمدت بنا دارد کالاهای تولید شده توسط تولیدکنندگان استان‌های مختلف چین را در ایران عرضه کند؛ در نمایشگاه نخست، کالاهایی از شهر فوشان چین عرضه می‌شوند.

قائم‌مقام مدیرعامل شرکت اوکانکت تاکید کرد: تولیدکنندگان و تاجران ایرانی می‌توانند از طریق شرکت در نمایشگاه به صورت مستقیم با تولیدکنندگان چینی آشنا شده و از محصولات آنان دیدن کنند.

وی درباره شهر فوشان توضیح داد و گفت: فوشان در استان گوانگ دونگ در جنوب چین قرار گرفته‌ است. در اصل این شهر مرکز تولید گوانگ دونگ به حساب می‌آید و از آنجا که این شهر به گوانجو نزدیک است به نوعی بندر صادراتی محسوب می‌شود که از تولیدات عمده این شهر می‌توانیم لباس، اسباب بازی و لوازم التحریر را نام برد.

" لی" با بیان شعار انتخابی نمایشگاه با عنوان "فوشان یک خانه صمیمی به شما می‌دهد" اضافه کرد: در این رویداد کالاهای مرغوب چینی در شاخه لوازم برقی منزل، مبلمان و کاشی و سرامیک معرفی می‌شوند.

وی تاکید کرد: مهم‌ترین مسئله برای این شرکت همکاری با 100 برندهای اول چین و همچنین حذف محصولات با کیفیت پایین است. اوکانکت با حذف واسطه‌ها در نظر دارد که جنس با کیفیت با قیمت مناسب به مشتریان خود عرضه کند.

اقتصاد مقاومتی؛ محور همکاری

قائم‌مقام مدیر عامل شرکت اوکانکت با توجه به سیاست‌گذاری‌های اقتصادی در ایران گفت: نکته مهم و قابل اهمیت این است که این شرکت با توجه به سیاست اقتصاد مقاومتی در ایران، سرمایه‌گذاری کرده و امیدوار است بتواند در امر تولید به تولیدکنندگان داخلی ایرانی از نظر علمی و فناوری، سرمایه و تکنولوژی کمک کند.

" لی" افزود‌‍: شرکت ما در نظر دارد که در 52 کشور این نمایشگاه را برگزارکند که درحال حاضر در هفت کشور روسیه، لهستان، کانادا، دبی، ویتنام، برمه و هند رویداد فوق برگزار شده، در حال حاضر کشور ایران به عنوان هشتمین کشوری است که نمایشگاه دیجیتال اوکانکت در آن برگزار می‌شود.

وی توضیح داد: ایران از گذشته در محور جاده ابریشم به عنوان شریک استراتژیک تجاری با چین بوده، از طرفی ایران بعد از عربستان عنوان بزرگ‌ترین بازار مصرف‌کننده خاورمیانه برای کالای چینی را دارد.

فرصت سه ماهه

نمایشگاه اوکانکت در یک دوره سه ماهه از 4مهر ماه امسال همه روزه از ساعت 10 تا 18 در مرکز تجاری کاربری برندهای لوازم خانگی، مصالح ساختمانی و لوازم تزئینی چین و غرفه سکوی الکترونیک در ایران برگزار می‌شود.

برگزاری این رویداد در مساحتی به ابعاد 5000 متر و با شرکت 110 شرکت و تولید‌کننده چینی است.

علاقه‌مندان به حضور در نمایشگاه می‌توانند به کیلومتر 9 جاده مخصوص کرج، خیابان شهید محمدپور، ساختمان بهنوش مراجعه کنند.

۱۳۹۵/۷/۲

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...