نسخه چاپی

هیچ دانش آموزی نباید از تحصیل باز بماند

وزیر آموزش و پرورش گفت: ما خود را موظف می دانیم تمام امكانات را برای تحصیل دانش آموزان بكار گیریم و هیچ دانش آموزی نباید به خاطر نداشتن امكانات از ادامه تحصیل باز بماند.

به گزارش نما به نقل از خبرگزاری صدا و سیما ، علی اصغر فانی در سخنرانی پیش از خطبه های نماز جمعه تهران افزود: آموزش و پرورش گسترده ترین دستگاه در کشور است و همه مسئولان در نظام جمهوری اسلامی ایران ، آموزش و پرورش را اساس رشد و پیشرفت کشور می دانند.

وی گفت: تعلیم و تربیت کشور نیازمند مشارکت آحاد مردم همچنین سازمان ها و نهادهای دولتی و غیر دولتی است و توجه هر چه بیشتر به آموزش و پرورش ایجاب می کند با در اختیار داشتن صد و هفت هزار باب مدرسه با بدنه جامعه و مردم ارتباط تنگاتنگ داشته باشد و از ظرفیت های جامعه در امر آموزش و پرورش استفاده کند.

وزیر آموزش و پرورش گفت: نباید انتظار داشت تعلیم و تربیت از طریق بخش دولتی به ثمر برسد بلکه حضور و مشارکت آحاد مردم در امر تعلیم و تربیت راهکار اساسی برای تحقق این مهم است.

فانی افزود: امروز آموزش و پرورش کشور از پشتوانه قانونی برای تحول برخوردار است . آموزش و پرورش با داشتن سند مدون تا افق 1404 همین طور در قالب برنامه ششم توسعه اجرای متوازن و همه جانبه سند تحول را در دستور کار دارد .

وی گفت : بر اساس سند تحول تلاش می کنیم در ابعاد مختلف اخلاقی ، اعتقادی ، اجتماعی ، سیاسی ، هنری ، تربیت بدنی و انسانی در جهت ارتقاء آموزش و پرورش تلاش کنیم بویژه بر تربیت انسانی دانش آموزان در قالب این سند تاکید شده است .

فانی افزود: توسعه عدالت آموزشی جزو برنامه های جدی وزارت آموزش و پرورش است و اقدامات ارزشمندی با حمایت خیرین انجام شده بطوریکه وزارت آموزش و پرورش خود را موظف می داند با پوشش صد در صدی آموزش تلاش ارزشمندی را برای آوردن دانش آموزان از خانه به مدرسه انجام دهد .

وی گفت: همچنین توانمندی مدرسه و معلمان مورد توجه وزارت آموزش و پرورش است ما تلاش می کنیم با اتکا به توان معلمان و توجه به منزلت و معیشت معلمان کیفیت آموزش را ارتقا دهیم .

فانی افزود: 31 شهریور روز جشن غنچه ها و شکوفه ها با حضور بیش از یک میلیون و چهارصد هزار دانش آموز پایه اول وارد مدارس شدند و ما برای بازگشایی مدارس با هدف برنامه محور شدن همه فعالیت ها و برنامه ریزی ها ستادی را بعنوان ستاد پروژه مهر از نیمه دوم بهمن 94 ایجاد کردیم که این ستاد فعالیت خود را از همان زمان آغاز کرد.

وی گفت : پیش بینی می شود در سال تحصیلی جدید بیش از 13.5 میلیون دانش آموز از دوران پیش دبستان تا دبیرستان با نیازهای ویژه مشغول تحصیل شوند.

فانی افزود : 134 میلیون جلد کتاب درسی برای سال تحصیلی جدید تهیه و در حال توزیع است و برای پایه دهم که مصادف با اولین سال بازگشایی این مقطع تحصیلی است 140 هزار جلد کتاب تهیه شده است.

وی گفت: در دولت یازدهم 5 هزار و 822 پروژه شامل 3 هزار و 366 کلاس درس با 4 میلیون و 327 هزار متر مربع به بهره برداری رسید و از 211 هزار و 63 کلاس درس فاقد سیستم گرمایش بیش از 152 هزار کلاس به تجهیزات گرمایشی استاندارد مجهز شده است.

فانی افزود : امسال دو ساعت درس انسان و محیط زیست ، دو ساعت تفکر و سواد رسانه ای ، دو ساعت کارآفرینی و دو ساعت درس انسان و سلامت به دوره متوسطه دوم اضافه شده است.

وی گفت: در جهت حمایت از مناطق محروم 3 هزار راهور آموزشی بر کار معلمان همچنین بر توسعه کارگاهها و سامانه گرمایشی روستایی ، ایاب و ذهاب ، توزیع کتاب و بهداشت دهان و دندان در مناطق محروم نظارت خواهند کرد .

فانی افزود: همچنین در بخش فرهنگی حدود 750 دارالقرآن در سراسر کشور ایجاد شد و حدود 700 هزار دانش آموز در قالب راهیان نور به مناطق جنگی و مرزی اعزام شده اند همچنین بیش از 55 هزار نماز جماعت در همین تعداد مدرسه برگزار شد و بسیاری از کتابخانه های مدارس تجهیز شده اند .

فانی گفت: پیشرفت آموزش و پرورش منوط به مشارکت همه دستگاهها ، دانش آموزان ، معلمان و خانواده هاست ضمن اینکه درخواست می شود اولیای دانش آموزان با مربیان فرزندان خود بیش از گذشته ارتباط داشته باشند و نسبت به تحصیل دانش آموزان خود بویژه دانش آموزان دختر در مناطق محروم توجه کنند.

۱۳۹۵/۷/۲

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...