نسخه چاپی

آمریكایی‌ها اهل مذاكره نیستند‌

‌نماینده ولی‌فقیه در استان هرمزگان گفت: آمریكایی‌ها اهل مذاكره نیستند و نمی‌توان با آن‌ها پای میز مذاكره نشست، چراكه منطق آمریكایی‌ها منطق زور و تعرض و تجاوز است.

به گزارش نما به نقل از ایسنا، ‌آیت‌الله غلامعلی نعیم آبای در خطبه‌های نماز جمعه این هفته بندرعباس با گرامیداشت هفته دفاع مقدس، افزود: باید گوش‌به‌فرمان مقام معظم رهبری باشیم و با توجه به تأکید و راهنمایی‌های ایشان از هرگونه اختلاف در مسائل داخلی و خارجی پرهیز کنیم.

امام‌جمعه بندرعباس خاطرنشان کرد: دشمن از تمام ابزارها برای ایجاد اختلاف در جامعه ما استفاده می‌کند اما رمز پیروزی و برهم زدن نقشه‌های استکبار، وجود وحدت در جامعه است.

وی با بیان اینکه امروز ایران از قدرت و توان نظامی بالایی برخوردار است، تصریح کرد: امنیت، آرامش و اقتدار امروز کشور را مدیون جان‌فشانی‌های فرزندان این مرزوبوم در هشت سال دفاع مقدس و رهنمودهای عالمانه مقام معظم رهبری هستیم.

آیت‌الله نعیم‌آبادی بیان کرد: قدرت نظامی ایران اسلامی تنها برای دفاع از کشور است و هیچ‌گاه از این قدرت برای تجاوز به کشورهای کوچک و همسایه استفاده نمی‌کند.

وی تأکید کرد: ایران اسلامی اهل تجاوز و دعوا نبوده‌، بلکه همواره به صلح اعتقاد دارد، اما به هیچ قدرتی نیز اجازه چپ نگاه کردن به کشور را نداده و نخواهیم داد.

امام‌جمعه بندرعباس بیان کرد: باید با بهره‌مندی از دانش فرزندان این مرزوبوم و استفاده از تجهیزات روز دنیا، آن‌چنان قوی باشیم که همواره در دشمنان دلهره ایجاد کنیم و آنان همواره از ایران اسلامی بترسند.

آیت‌الله نعیم‌آبادی تصریح کرد: ما به آمریکا اعتماد نداریم، زیرا آمریکایی‌ها هیچ‌گاه به تعهدات خود عمل نمی‌کنند و اهل مذاکره نبوده‌اند، بلکه اهل زور هستند و از همین رو نمی‌توان با آن‌ها پای میز مذاکره نشست.

وی با بیان این‌که بحران در سوریه، عراق، لیبی، یمن و ... موجب ماندگاری آمریکا در منطقه و تداوم دخالت‌های غرب در اوضاع داخلی کشورها شده است، اضافه کرد: دست‌اندازی به منابع ملت‌ها و فروش سالانه میلیاردها دلار اسلحه و تجهیزات نظامی به کشورهای منطقه بخشی از انگیزه آمریکایی‌ها برای ماندن در منطقه و تدارک بحران‌آفرینی در میان کشورهای اسلامی است.

امام‌جمعه بندرعباس با تأکید بر ترویج ارزش‌های دینی و اسلامی اذعان کرد: نسل امروز ما باید با آرمان‌های شهدا و رزمندگانی که هشت سال در جبهه‌های حق علیه باطل جنگیدند، بیش از گذشته آشنا شود، زیرا دشمن هویت اسلامی فرزندان ایران را هدف گرفته و آشنایی بیشتر جوانان با الگو و ارزش‌های دینی، نقشه‌های دشمنان را نقش بر آب خواهد کرد.

نماینده ولی‌فقیه در هرمزگان در بخش دیگری از صحبت‌های خود با تأکید بر تکریم بازنشستگان، بر استفاده از توانمندی و تجربه این قشر اشاره کرد و گفت: بازنشستگی فرصتی گران‌بهاست که بازنشستگان باید از آن نهایت استفاده را ببرند و از این شرایط برای تحصیل علم و دانش بهره‌مند شوند.

آیت‌الله نعیم‌آبادی با اشاره به‌روز گردشگری، خاطرنشان کرد: ایران از ظرفیت بسیار بالایی در حوزه گردشگری برخوردار است که باید برای بهره‌مندی هر چه بیشتر از این ظرفیت که می‌تواند اشتغال‌زایی و درآمد برای کشور داشته باشد، برنامه‌ریزی‌های مدون انجام دهیم.

امام‌جمعه بندرعباس بابیان اهمیت طرح سرشماری نفوس و مسکن 95، افزود: آمار نقش بسیار مهمی در تصمیم‌گیری‌ها دارد و از همین رو باید در ارائه اطلاعات به مأموران سرشماری دقت و اطلاعات صحیح اعلام کنیم.

وی همچنین با اشاره به آغاز سال جدید تحصیلی تأکید کرد: آموزش‌وپرورش نقش بسزایی در رشد جامعه دارد و همه باید در رفع مشکلات این نهاد همکاری داشته باشند و درعین‌حال آموزش‌وپرورش و معلمان نیز تلاش خود را برای پرورش استعدادهای دانش آموزان بیش از گذشته مبذول دارند.

۱۳۹۵/۷/۲

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...