نسخه چاپی

برجام راه خرید هواپیما را هموار كرد

رئیس سازمان هواپیمایی كشوری گفت: با صدور مجوز اداره كنترل دارایی های خارجی وزارت خزانه‌داری آمریكا (OFAC)، راه های اولیه خرید هواپیما هموار شد.

به گزارش نما به نقل از سازمان هواپیمایی کشوری، علی عابدزاده تصریح کرد: همانگونه که پیش‌بینی می شد، پس از اجرای برنامه جامع اقدام مشترک، راه‌ها به تدریج هموار شد و اینک نه تنها بخش دولتی، بلکه شرکت های خصوصی نیز می توانند به طور مستقیم با شرکت های هواپیما سازی در مورد خرید هواپیما مذاکره کنند.

وی با اشاره به اینکه به موازات توسعه ناوگان، ایجاد زیرساخت های لازم برای ورود هواپیماهای جدید نیز درحال انجام است گفت: نیاز سنجی های لازم در این مورد صورت گرفته و برای فعال کردن فرودگاه های بی پرواز و یا کم پرواز، حرکت به سمت اقتصادی شدن فرودگاه های کشور و اجرای سیاست های اقتصاد مقاومتی به شرکت های حمل و نقل هوایی توصیه شده است تا حد امکان برای افزایش هواپیما با ظرفیت های پائین اقدام کنند.

عابدزاده با بیان اینکه مذاکرات و پیگیری های ایرلاین ها محدود به شرکت های بوئینگ و ایرباس نیست گفت: آنچه در این خصوص حائز اهمیت است، فراهم شدن جو رقابت است که شرکت های هواپیمایی دولتی و خصوصی می توانند از این فرصت استفاده و نسبت به افزایش ناوگان خود و نوسازی آن اقدام کنند.

رئیس سازمان هواپیمایی کشوری همچنین با اشاره به شرایط و محدودیت های گذشته و وجود نرخ های تکلیفی از طرف دستگاه های حاکمیتی که موجب تضعیف ساختار مالی شرکت های خصوصی شده است، از حوزه های اقتصادی و به خصوص بانک ها خواست تا با شرکت های هواپیمایی در جهت تامین منابع مالی آنها همکاری کنند.

وی به بانک ها اطمینان داد با فضای ایجاد شده و آزادی عمل منطقی و اصولی، شرکت ها این پتانسیل را خواهند داشت که با اصلاح ساختار مالی، پاسخگوی تعهدات مالی و بانکی خود باشند.

۱۳۹۵/۷/۳

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...