نسخه چاپی

80 هزار پناهجوی فلسطینی از سوریه به اروپا گریخته‌اند

طبق یك گزارش حقوقی 80 هزار فلسطینی به خاطر بمباران شدید و محاصره اردوگاه‌هایشان در سوریه مجبور به مهاجرت از این كشور به اروپا شدند.

به گزارش نما، ایسنا به نقل از شبکه خبری اسکای نیوز عربی، در گزارشی که توسط گروه کار برای فلسطین و مرکز فلسطینی "بازگشت" تهیه شده، به شرایط فاجعه باری که پناهجویان فلسطینی در اردوگاه‌ها و مجتمع‌های فلسطینی در داخل سوریه دارند، پرداخته شده و آمده است، 3247 پناهجوی فلسطینی در سوریه به دنبال درگیری‌ها در این کشور و خارج از سوریه به دلیل تلاش برای فرار به اروپا کشته شدند. برخی از این تعداد نیز با آغاز درگیری‌های خونبار سوریه در پناهگاه‌های جدید خود در معرض حوادث مهلکی قرار گرفتند.

طبق گزارش مذکور در درگیری‌های سوریه بیش از 1100 پناهجوی فلسطینی بازداشت شدند و از 220 هزار فلسطینی مهاجری که قصد پناهندگی به اروپا را داشتند حدود 80 هزار تن آنان به این قاره رسیدند.

بر اساس آنچه در این گزارش آمده، برخی اردوگاه‌های فلسطینی‌ها در سوریه مانند اردوگاه‌های "سبینه" و "حندرات" به طور کامل از پناهجویان تخلیه شده‌اند و برخی دیگر نیز نیمی از ساکنان و یا بیشتر شان آنجا را ترک کرده‌اند، مانند اردوگاه یرموک که کمتر از 3000 تن از مجموع 220 هزار پناهجویی که پیش از حوادث سال 2011 داشت، آنجا را ترک کرده‌اند و یا اردوگاه خان الشیح که بیش از نیمی از ساکنانش از آنجا رفته‌اند و کمتر از 12 هزار تن از مجموع 22 هزار تنی که پیش از آغاز درگیری‌ها ساکن آنجا بودند، در این اردوگاه باقی مانده‌اند.

۱۳۹۵/۷/۳

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...