نسخه چاپی

3 انفجار در تكریت عراق / 12 كشته

گزارش‌های منتشره از كشته شدن دست‌كم 12 نفر بر اثر وقوع 3 انفجار تروریستی در ورودی شهر تكریت در شمال عراق خبر داده‌اند.

به گزارش نما؛ عصر ایران به نقل از پرس تی وی، معن السعدی، فرماندۀ نیروهای ویژۀ عراق در مصاحبه با شبکۀ الفرات‌نیوز از کشته شدن 9 تن از نیروهای پلیس و 3 تن از نیروهای کمیتۀ مردمی بر اثر این انفجارها خبر داده است.

وی افزود بر اثر وقوع این 3 انفجار همچنین 23 تن دیگر از جمله تعدادی غیرنظامی زخمی شدند.

این گزارش می‌افزاید، در پی وقوع این انفجارها نیروهای امنیتی دستور منع رفت و آمد را در داخل شهر تکریت صادر کردند.

3 انفجار در تکریت عراق / 12 کشته

به گزارش شبکۀ تلویزیونی السومریه نیوز عراق، یک منبع امنیتی گفت یک خودروی بمب‌گذاری‌شده در یک ایست بازرسی در ورودی شهر تکریت در استان صلاح‌الدین منفجر شد و در پی آن دو عامل انتحاری کمربندهای انفجاری خود را منفجر کردند.

این گزارش می‌افزاید، فرماندۀ پلیس استان صلاح‌الدین و همچنین یکی از اعضای شورای شهر تکریت از این انفجارهای تروریستی جان به در بردند.

این انفجارها در حالی روی داده‌است که پایگاه خبری الاعلام الحربی، از آغاز عملیات آزادسازی مناطق شمالی استان صلاح‌الدین عراق از اشغال گروه تروریستی داعش خبر داده است.

گروه تروریستی داعش در ژوئن 2014 (اواخر بهار 1393) با پیشروی در عراق، کنترل بخش‌هایی از شمال و غرب این کشور را به دست گرفت. ارتش عراق و نیروهای داوطلب مردمی با پشتیبانی نیروی هوایی موفق شده‌اند بخش‌های قابل توجهی از این مناطق را از اشغال این گروه تروریستی آزاد کنند.

نیروهای عراقی در یک سال گذشته موفق شدند به طور چشمگیری تروریست‌های داعش را به عقب رانده و کنترل شهرهای مهمی نظیر بیجی، تکریت، رمادی و فلوجه را از تکفیری‎ها پس بگیرند.

نیروهای عراقی در تلاش هستند تا تروریست‌های داعش را از شهر موصل، آخرین پایگاه مهم این گروه تروریستی بیرون برانند.

۱۳۹۵/۷/۳

نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...