نسخه چاپی

طرح ترور رهبر كره‌شمالی در دست سئول

وزیر دفاع كره‌جنوبی در پارلمان سئول از آماده‌باش گروهی از سربازان نخبه برای ترور رهبر كره‌شمالی خبر داد.

به گزارش نما به نوشته روزنامه اکسپرس،‌ اظهارات هان مین-کو، وزیر دفاع کره‌جنوبی در حالی مطرح شد که پیونگ‌یانگ در حال پیگیری برنامه هسته‌ای خود است و قطعنامه‌های بین‌المللی را همچنان نقض می‌کند.
این مقام در پاسخ به پرسشی مبنی بر اینکه آیا دولت برنامه‌ای برای حذف کیم جونگ اون، رهبر کره‌شمالی دارد یا خیر گفت: بله چنین طرحی در دست است. کره‌جنوبی یک ایده و طرح کلی برای هدف‌گیری دقیق تاسیسات موشکی دشمن در نواحی مهم و نیز حذف رهبری دشمن در دست دارد.

شبکه سی ان ان اعلام کرد، همچنان تردیدها درباره نین طرحی وجود داشت اما پاسخ صریح وزیر دفاع کره جنوبی برخی را غافلگیر کرد.

کره جنوبی از زمانی که پیونگ یانگ تهدید کرده که کلاهک‌های هسته‌ای ارتش کره شمالی می‌تواند به طور کامل سئول را به خاکستر تبدیل کند، لحن خود را علیه رهبری کره شمالی تندتر کرده است

دو کره تابستان امسال جنگ لفظی سنگینی داشتند و در همین بحبوحه گزارش‌هایی به گوش می‌رسد مبنی بر اینکه رهبری کیم جونگ اون به شدت متزلزل شده است. رهبر کره‌شمالی با رشد مخالفت‌هایی از سوی سیاستمداران کره‌شمالی و نیز دانشجویان این کشور مواجه و شایعاتی از احتمال کودتای قریب‌الوقوع منتشر شده است.

۱۳۹۵/۷/۳

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...