نسخه چاپی

انتخاب مجدد كوربین به عنوان رهبر حزب كارگر انگلیس

جرمی كوربین، رهبر به چالش كشیده شده حزب كارگر انگلیس توانست با كسب 61.8 درصد آرا بار دیگر به عنوان رهبر این حزب انتخاب شود.

به گزارش نما به نقل از گاردین، کوربین که از سال 2015 رهبرحزب کارگر و از سال 1983 عضو مجلس عوام انگلیس بوده طی ماه‌های گذشته به ویژه پس از رای مردم انگلیس به خروج از اتحادیه اروپا، هم ریاستش در حزب کارگر و هم عضویتش در مجلس عوام به چالش کشده شده بود.

وی با این حال در رای‌گیری امروز حزب کارگر انگلیس توانست با کسب بیش از 61 درصد آرا بار دیگر به عنوان رهبر این حزب انتخاب شود.

کوربین در سخنرانی خود پس از انتخاب به عنوان رهبر این حزب، از حامیان خود که به وی اعتماد کردند و هم‌چنین از رقیب خود اون اسمیت، قدردانی کرد.

وی با اشاراه به مذاکرات سازنده میان دو رقیب بر تداوم همکاری‌ها میان این دو هم‌حزبی تاکید و خاطرنشان کرد: اکنون وقت آن رسیده که گذشته‌ها را فراموش کنیم و به وظیفه خود که همان پیگیری خواسته‌های حامیان حزب است، بپردازیم.

اسمیت در این رای‌گیری توانست 38.2 درصد آرا را کسب کند.

کوربین در بخش دیگری از اظهاراتش به انتقادات خود علیه دولت ترزا می، نخست‌وزیر انگلیس ادامه داد و عنوان کرد: دولت می نه یک دولت جدید بلکه نوع دیگری از دولت راست‌گرای دیوید کامرون است.

رییس جدید حزب کارگر به انتقاد از وضعیت فقر و نابرابری اجتماعی در کشورش پرداخت و ادعا کرد، حزبش می‌تواند یک دولت تشکیل دهد.

۱۳۹۵/۷/۳

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...