نسخه چاپی

اولاند: اردوگاه آوارگان كاله باید برچیده شود

فرانسوا اولاند رئیس جمهور فرانسه گفت در این كشور نباید اردوگاه آوارگان وجود داشته باشد و اردوگاههای كاله برای همیشه باید برداشته شود.

به گزارش نما ، خبرگزاری صداوسیما به نقل ازخبرگزاری فرانسه نوشت: اولاند امروز گفت: اردوگاه آوارگان کاله باید به طور کامل و در عمل برچیده شود و این آوارگان باید در مراکز کوچک تری در سراسر کشور توزیع شوند. راهکاری که مورد انتقاد شدید راستگرایان فرانسه به ویژه نیکولا سارکوزی رئیس جمهور پیشین فرانسه(سالهای 2007 تا 2012) و رهبر حزب جمهوریخواهان(یکی از دو حزب اصلی فرانسه که گرایش راست میانه دارد) قرار گرفته است.

رئیس جمهور که به همراه وزیر کشور و وزیر بهداشت فرانسه از یکی از این اقامتگاه آوارگان در منطقه تور فرانسه بازدید می کرد در همین ارتباط افزود: آوارگان در شرایط بسیار ناگواری در کاله زندگی می کنند و ادامه این وضع برای مردم خود کاله نیز غیر قابل قبول است.

سرنوشت آوارگان موجود در جنگل های کاله و به طور کلی سرنوشت آوارگان اکنون در کانون مباحث کارزارهای تبلیغاتی نامزدهای انتخاباتی انتخابات ریاست جمهوری سال 2017 فرانسه قرار دارد.

اولاند گفت: در این شرایط چیزی که مهم است اینکه ما در چارچوب قانون راه حل هایی ارائه کنیم تا افرادی که مشمول برخورداری از حقوق پناهندگی هستند از این شرایط غیر انسانی خارج شوند.

براساس برآورد انجمن های کمک به آوارگان هم اکنون بیش از ده هزار آواره در جنگل های کاله زندگی می کنند. شماری از آنها هر روز تلاش می کنند از طریق تونل زیر دریای مانش خود را به انگلیس برسانند.

برنار کازنوو وزیر کشور فرانسه در تاریخ 14 سپتامبر امسال اعلام کرد دولت به دنبال 9 هزار مکان برای آوارگان است.

نتایج نظرسنجی که به تازگی انجام گرفته است نشان می دهد 76 درصد مردم فرانسه خواستار برچیده شدن اردوگاه های موجود در کاله هستند. اما 57 درصد آنها مخالف پراکنده شدن آوارگان در سراسر خاک فرانسه هستند.

نیکلا سارکوزی از جمله مخالفان سرسخت توزیع آوارگان در کل خاک فرانسه است . وی در توجیه این مخالفت خود می گوید: با این کار در واقع ما کاله های کوچک زیادی در سراسر کشور ایجاد می کنیم. سارکوزی می افزاید ما قرار است که یک کاله بزرگ را برچینم و بعد بین 100 تا 150 کاله کوچک در سراسر کشور ایجاد کنیم.

اما اولاند در جواب می گوید هر کاری قانونی دارد و ما باید قوانین و مقررات مربوط به هر کاری را رعایت کنیم. درباره آوارگان کاله نیز ما باید قبل از برچیدن اردوگاههای آنها به فکر راه حل جایگزینی برای آن باشیم. وگرنه کار ما عین بی مسئولیتی است .

اولاند در بخش دیگر از سخنان خود در همین ارتباط ‏افزود اکنون حدود 80 هزار نفر متقاضی پناهندگی در فرانسه وجود دارد که قرار است از طریق مصاحبه با آنها و خانوادههایشان از این حق بر خوردار شوند.

۱۳۹۵/۷/۳

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...