نسخه چاپی

مشاركت نیروهای مسلح برای تحقق اقتصاد مقاومتی ضروری است

معاون اول رئیس‌جمهور با اشاره به توانمندی بالا و امكانات نیروهای مسلح در جهت تحقق اقتصاد مقاومتی گفت: باید از توانمندی بسیج و نیروی انسانی موجود این سازمان برای بیابان زدایی و مقابله با پدیده ریزگردها استفاده كرد.

به گزارش نما به نقل از پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری،
جلسه بررسی راهکارهای استفاده از امکانات نهادهای نظامی و نهادهای عمومی غیردولتی در پیشبرد اهداف اقتصاد مقاومتی عصر امروز (شنبه) به ریاست معاون اول رییس جمهور برگزار شد.

اسحاق جهانگیری در این جلسه ضمن گرامیداشت هفته دفاع مقدس و یاد شهدا و امام شهدا با تاکید براینکه اقتصاد مقاومتی موضوعی نیست که صرفاً محدود به دولت و دستگاه های دولتی باشد، گفت: مقام معظم رهبری نیز از ابتدا تاکید داشتند که همه دستگاه ها و نهادهای کشور باید اقداماتی که انجام می دهند مبتنی بر اقتصاد مقاومتی باشد و همه ارکان نظام در قبال تحقق اقتصاد مقاومتی مسئولیت دارند.

معاون اول رییس جمهور همچنین با اشاره به توانمندی بالا و امکانات نیروهای مسلح در جهت تحقق اقتصاد مقاومتی اظهار داشت: ضرورت مشارکت نیروهای مسلح برای تحقق اقتصاد مقاومتی هم مورد تاکید رهبر معظم انقلاب است و هم تکلیفی است که در قانون اساسی برای استفاده از توانمندی نیروهای مسلح در زمان صلح در عمران و آبادانی کشور بر آن تاکید شده است.

وی با بیان اینکه نیروهای مسلح و نهادهای نظامی هم اکنون نقش مثبت و سازنده ای در بخش های مختلف و حوزه های گوناگون دارند، خاطرنشان کرد: لازم است تعریف دقیق و روشنی از میزان توانمندی و نحوه مشارکت نهادهای نظامی داشته باشیم و چگونگی همراهی نیروهای مسلح در اجرای پروژه های اقتصادی کشور به خصوص در حوزه اقتصاد مقاومتی مشخص شود.

جهانگیری همچنین با اشاره به گزارش فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء (ص) مبنی بر اجرا و پیگیری 63 طرح مهم در کشور، گفت: طرح ها و پروژه هایی که قرارگاه خاتم در دست اجرا و پیگیری دارد جزو طرح های کلیدی کشور هستند و حجم سرمایه گذاری صورت گرفته در این طرح ها می تواند نقش موثری در اقتصاد کشور ایفا کند.

معاون اول رییس جمهور بر ضرورت کمک و حمایت از قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء (ص) برای تکمیل و اجرای این پروژه ها تاکید کرد و افزود: دستگاه های ذیربط باید کمک های لازم را برای تکمیل و بهره برداری این طرح ها انجام دهند تا قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء (ص) بتواند این طرح ها را به موقع به بهره برداری برساند.

وی همچنین با اشاره به گزارش وزیر جهاد کشاورزی در خصوص همراهی و مشارکت سازمان بسیج برای اجرای طرح های این وزارتخانه در نقاط مختلف کشور، از معاون رییس جمهور در امور اجرایی خواست کارگروهی با عضویت وزارت جهاد کشاورزی و سازمان بسیج تشکیل دهد و نحوه مشارکت و همراهی بسیج با وزارت جهاد کشاورزی در اجرای طرح های مورد نظر را بررسی و اعتبارات مورد نیاز و برنامه زمان بندی اجرای این طرح ها را مشخص کنند.

جهانگیری در ادامه این جلسه با اشاره به توانمندی های بسیج در حوزه های مختلف، بر لزوم استفاده از امکانات این سازمان در حل مشکلات کشور و تحقق اقتصاد مقاومتی تاکید کرد.

رییس ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی یکی از زمینه های همکاری سازمان بسیج را مقابله با ریزگردها عنوان کرد و افزود: باید از توانمندی بسیج و نیروی انسانی موجود این سازمان برای بیابان زدایی و مقابله با پدیده ریزگردها استفاده کرد.

جهانگیری همچنین یکی دیگر از زمینه های همکاری سازمان بسیج را همکاری در حوزه آموزش و ترویج کشاورزی دانست و گفت: می توان با مشارکت سازمان بسیج در زمینه آموزش و ترویج کشاورزی برای ارتقاء بهره وری در تولید محصولات کشاورزی اقدامات موثر و خوبی انجام داد که نتیجه آن افزایش تولید در کشور خواهد بود.

دراین جلسه که وزرای نفت، جهاد کشاورزی، اموراقتصادی و دارایی، راه و شهرسازی، معاون رییس جمهور در امور اجرایی، رییس کل بانک مرکزی، فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء (ص)، رییس سازمان بسیج و رییس بنیاد مستضعفان نیز حضور داشتند گزارشی از زمینه های همکاری سازمان بسیج با وزارت جهاد کشاورزی در حوزه های مختلف نظیر آموزش و ترویج، تولید محصولات مختلف، آبخیزداری و آبخوانداری، بیابان زدایی، مبارزه با بیماری ها و آفات و توسعه کشت گیاهان دارویی ارائه شد.

فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء (ص‌) نیز در این جلسه گزارشی از اقدامات انجام شده و طرح های اجرا شده توسط این قرارگاه طی سال های 92 تا 94 ارائه کرد و به تشریح پروژه های قابل اتمام و در دست اجرا برای سال 95 پرداخت.

وی با بیان اینکه در حال حاضر 63 پروژه توسط قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء (ص) قرار دارد، اظهار داشت: از این تعداد 23 پروژه تاکنون افتتاح شده و یا آماده بهره برداری است و 34 پروژه نیز تا پایان سال 95 به اتمام خواهد رسید و تعداد اندکی نیز که پروژه های بزرگ در حوزه نفت هستند ظرف دو سال آینده به اتمام خواهند رسید.

سردار عبداللهی افزود: برای این 63 پروژه در حدود 126 هزار میلیارد تومان هزینه شده که پیشرفت فیزیکی این طرح ها از 50 درصد تا 90 درصد است.

وی همچنین از راه اندازی و به اتمام رسیدن فاز نخست پالایشگاه ستاره خلیج فارس خبر داد و گفت: این پروژه از اهمیت فراوانی برخوردار است و مقام معظم رهبری نیز بر اجرا و تکمیل آن تاکید داشته اند.

رییس سازمان بسیج نیز به تشریح اقدامات انجام شده در همکاری با وزارت جهاد کشاورزی پرداخت و گزارشی از آثار مثبت ورود این سازمان در افزایش تولید و بهره وری بیشتر در بخش کشاورزی و صنایع کوچک تبدیلی خانگی ارائه کرد و گفت: سازمان بسیج آمادگی دارد در اجرای برنامه های مختلف در چارچوب سیاست های اقتصاد مقاومتی با دستگاه های اجرایی همکاری کند.

در این جلسه مقرر شد از توانمندی های و مشارکت سازمان بسیج در زمینه بیابان زدایی و مقابله با پدیده ریزگردها و هچنین در زمینه آموزش و ترویج کشاورزی استفاده شود.

۱۳۹۵/۷/۴

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...