نسخه چاپی

توافق روسیه و تركیه بر سر حریم هوایی سوریه

یك منبع نظامی تركیه از مذاكره آنكارا و مسكو بر سر پروتكلی برای هماهنگ كردن پروازهای جنگی در حریم هوایی سوریه خبر داد.

به گزارش نما ، تسنیم به نقل از روزنامه حریت نوشت: یک منبع نظامی ترکیه تاکید کرد: آنکارا و مسکو در حال حاضر برای دستیابی به پروتکلی مذاکره می کنند تا پروازهای جنگی در حریم هوایی سوریه را هماهنگ کنند و مانع از حوادث احتمالی شوند.

این منبع آگاه افزود: در حالی که ترکیه و روسیه در حال کار بر روی پیش نویس پروتکل هستند ولی دو طرف به توافق اولیه بر سر هماهنگی پروازهای جنگی در حریم هوایی سوریه دست یافته اند.

بر اساس این توافق، در حالی که یک طرف در حال انجام عملیات جنگی در منطقه است، طرف دیگر نباید وارد آن منطقه شود.این توافق 15 سپتامبر در دیدار والری گراسیموف رئیس ستاد کل ارتش روسیه و هلوسی آکار همتای ترک وی حاصل شده است.

این نخستین سفر یک مقام ارشد نظامی روسیه به ترکیه از زمان سرنگون شدن یک جنگنده روسی در مرز سوریه توسط هواپیماهای ارتش ترکیه در نوامبر 2015 میلادی بوده است.

پس از این حادثه روابط روسیه و ترکیه قطع شد و پوتین این اقدام را خنجر از پشت توصیف کرد.این مقام آگاه نظامی ترکیه تصریح کرد: کار بر روی این پروتکل در سطح عالی ترین مقامها ادامه دارد.اگر این پروتکل امضا شود، گام مهمی در ایجاد همکاری بین ترکیه و روسیه در کارزار سوریه خواهد بود.

بر اساس این توافق، ارتش ترکیه مناطقی را که قصد انجام عملیات دارد به روسیه اعلام خواهد کرد و جنگنده های روسی وارد این مناطق نخواهند شد.

۱۳۹۵/۷/۴

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...