نسخه چاپی

دی میستورا: اوضاع حلب فاجعه بار است

فرستاده ویژه سازمان ملل متحد در امور سوریه گفت: ما همچنین نگران حادثه دیرالزور در سوریه هستیم كه آمریكا به مصیبت بار بود آن اعتراف كرد.

به گزارش نما ، خبرگزاری صداوسیما به نقل از الجزیره مباشر نوشت: استفان دمیستورا فرستاده ویژه سازمان ملل متحد در امور سوریه امروز در نشست ویژه سوریه در نیویورک گفت: اوضاع در حلب فاجعه بار است. ما همچنین نگران حادثه دیرالزور هستیم که آمریکا به مصیبت بار بودن آن اعتراف کرد.

دی میستورا گفت: در حال حاضر 270 هزار نفر در حلب در محاصره هستند. در روزهای جمعه و شنبه گذشته دهها حمله هوایی به حلب صورت گرفت. پس از پایان آتش بس در حلب پنج منطقه این شهر به شدت بمباران شده اند. در حملات خمپاره ای معارضان به غرب حلب شماری از شهروندان عادی کشته شدند. همه 270 هزار فرد تحت محاصره در شرق حلب را نمی توان تروریست محسوب کرد.

دی میستورا ادامه داد: دو مرکز تصفیه و تولید آب حلب از کار افتاده اند و مردم حلب برای آشامیدن آب از آب های آلوده چاه استفاده می کنند.

وی همچنین درخواست کرد آتش بسی 48 ساعته در شرق حلب اجرا شود تا کمکهای انسان دوستانه به دست نیازمندان برسد.

دی میستورا گفت: کاروان کمکهای امدادی عازم حلب به شکل فاجعه باری هدف قرار گرفت.

وی افزود: ما اکنون از جمع آوری اجساد کسانی که به علت بمباران در حلب کشته شده اند ناتوان هستیم.

فرستاده ویژه سازمان ملل در امور سوریه گفت: حکومت اسد مصمم به بازپس گیری کل حلب به هر قیمت و هر میزان کشتار و ویرانی است.

دی میستورا ضمن رد درخواستها برای استعفایش گفت: تسلیم نمی شود.

وی اضافه کرد: استعفا در این نقطه به این معناست که جامعه بین المللی مردم سوریه را به حال خود رها کرده است. سازمان ملل متحد هرگز سوریه را به حال خود نمی گذارد.

دمیستورا بار دیگر خواستار توقف خصومت ها در سوریه شد.

۱۳۹۵/۷/۴

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...