نسخه چاپی

پوتین قصد دارد KGB را دوباره احیا كند

رییس جمهور روسیه قصد دارد سرویس اطلاعاتی شوروی سابق كه «كا‌.گ‌.ب» نام داشت را دوباره احیا كند.

به گزارش نما به نقل از فارس، به دنبال پیروزی اکثریتی «ولادیمیر پوتین» رییس جمهور کنونی این کشور در انتخابات پارلمانی، وی قصد دارد سازمان اطلاعات سابق شوروی که «کا. گ.ب» نام داشت، را دوباره احیا کند.

به نوشته روزنامه انگلیسی «دیلی تلگراف» ولادیمیر پوتین که خود از افسران کا. گ. ب بود، تصمیم گرفته با خانه تکانی گسترده در بدنه نیروهای امنیتی کا. گ.ب را احیا کند.

بر این اساس، قرار است در روسیه وزارت امنیت (MGB) از سرویس امنیت فدرال کنونی نیز شکل گیرد. وزارت مذکور تا قبل سال ۲۰۱۸ و انتخابات ریاست جمهوری این کشور راه اندازی می‌شود. اقدامی که می‌تواند امنیت پوتین برای چهارمین دوره ریاست جمهوری روسیه را که تا سال ۲۰۲۴ طول می‌کشد، تامین کند.

«سرگئی گونچاروف» از مقام‌های واحد ضد ترور روسیه در دهه ۹۰ میلادی در این زمینه گفت: «کا. گ. ب یکی از قویترین واحد‌های جاسوسی در جهان بود و ایجاد وزارت امینت برای روسیه مشت قوی تحت نظارت رهبری واحد و یکپارچه را فراهم می‌آورد.»

حزب «روسیه متحد» هفته گذشته در انتخابات دومای روسیه به پیروزی رسید و همانطور که از قبل پیش بینی می‌شد حزب حاکم و بدون رقیب این کشور اکثریت کرسی‌های دوما را از آن خود کرد تا قدرت و نفوذ پوتین بیش از پیش تثبیت شود.

کا.گ‌.ب مخفف نام اداره اطلاعات و امنیت اتحاد جماهیر شوروی سابق است و در سال ۱۹۵۳ از ادغام وزارت امنیت دولتی و وزارت امور داخلی پس از مرگ «ژوزف استالین» رهبر وقت شوروی تشکیل شد. کا.گ‌.ب نام کلی برای فعالیت‌های سرویس اطلاعات شوروی سابق، پلیس مخفی آن کشور و آژانس اطلاعاتی، جاسوسی شوروی بود و در فاصله سال‌های ۱۹۵۴ تا ۱۹۹۱(زمان سقوط شوروی) فعالیت داشت.

۱۳۹۵/۷/۴

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...