نسخه چاپی

دریادار سیاری: امنیت را تا فاصله ۵هزار كیلومتری برای كشور تامین می‌كنیم

به گزارش نما- مهر نوشت: فرمانده نیروی دریایی ارتش با بیان اینکه جوانان نیروی دریایی ارتش در فاصله ۲۵۰۰ کیلومتری خلیج فارس مشغول فعالیت هستند، گفت: امنیت را تا پنج هزار کیلومتر برای کشور فراهم می‌کنیم.


امیر حبیب‌الله سیاری فرمانده نیروی دریایی ارتش در هفته دفاع مقدس با حضور در «قرار شهدا» در فرهنگسرای گلستان با اشاره به ثمرات هشت سال دفاع مقدس اظهار کرد: همانطور که مشاهده می‌کنیم امروز در شرایطی که پیرامون کشور ما کشورهایی هستند که از امنیت کافی برخوردار نیستند و هنگامی که مردمشان صبح از خانه‌شان بیرون می‌روند بازگشتشان مشخص نیست. امروز با لطف خدا و همت همه مردم و نیز نیروهای مسلح امنیت پایداری در کشور برقرار است.

وی با تاکید بر اینکه باید قدردان امنیت امروز کشور باشیم، به توطئه‌ها و دسیسه‌های دشمن در جریان پیروزی انقلاب اسلامی و همچنین سال‌های پس از پیروزی انقلاب اشاره و خاطر نشان کرد: پس از انقلاب اسلامی دشمن اقدام به ایجاد ناامنی در کشور آن هم با دسیسه اختلافات قومی و مذهبی کرد اما همان هنگام جوانان از اقصی نقاط کشور به محل‌های نفوذ دشمن رفتند و به مقابله با آن‌ها ایستادند.

فرمانده نیروی دریایی ارتش افزود: دشمن با مواجهه با چنین رشادت‌هایی باز هم اقدام به توطئه علیه کشور کرد و هشت سال جنگ تحمیلی را راه انداخت اما مجددا نیز در مواجهه با رشادت‌های سربازان و مردم کشور در مقابله ایران اسلامی سر تعظیم فرود آورد و ما پیروز میدان شدیم.

وی بیان اینکه تا زمانی که مردم و نیروهای مسلح با انسجام و اتحاد دست در دست هم در کشور زندگی کنند امنیت برقرار است، اظهار کرد: ما هر ساله هفته دفاع مقدس را گرامی می‌داریم تا بگوییم با خون شهدا پیروز شده‌ایم و باید راه آن‌ها را ادامه داده و در خط ولایت بمانیم.

فرمانده نیروی دریایی ارتش در ادامه به دو ماموریت اصلی این نیرو اشاره کرد و گفت: تامین امنیت در آب‌های متعلق به جمهوری اسلامی ایران نخستین ماموریت نیروی دریایی است؛ امروز با اقتدار تمام تحرکات دشمن را رصد می‌کنیم و اجازه نداده و نمی‌دهیم که هیچ کسی به آب‌های ما نزدیک شود.

وی حضور نیروی دریایی در تنگه باب المندب را ماموریت دیگر این نیرو عنوان و خاطر نشان کرد: در حال حاضر بیش ازیک سوم تجارت جهان از تنگه باب المندب انجام می‌شود و با توجه به اینکه ۹۰درصد صادرات و واردات کشورها وابسته به دریا است و هم‌چنین اقتصاد ایران نیز به دریا وابسته است، به دلیل آنکه کشتی‌های ما به واسطه حضور دزدان دریایی در خلیج عدن تهدید می شوند امروز جوانان نیروی دریایی ارتش در این خلیج و در فاصله ۲۵۰۰ کیلومتری خلیج فارس مشغول فعالیت هستند تا چرخه اقتصاد کشور سالم بماند.

سیاری افزود: نیروی دریایی در فاصله‌های سه هزار و پنج هزار کیلومتری امنیت را برای کشور فراهم می‌کند.

وی در پایان با تاکید بر اینکه از هیچ تهدیدی هراس نداریم اظهار کرد: تا جان در بدن داریم در دفاع از مرزهای آبی و منابع و منافع آبی کشور می ایستیم و از کشور حفاظت می‌کنیم.

۱۳۹۵/۷/۵

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...