نسخه چاپی

لاریجانی:در كنار سوریه ایستاده‌ایم

عکس خبري -لاريجاني:در کنار سوريه ايستاده‌ايم

رییس مجلس شورای اسلامی سیاست برخی كشورهای منطقه علیه سوریه را اشتباه خواند و گفت: بهم ریختگی در سوریه پیامدهای نامطلوبی برای منطقه خواهد داشت.


به گزارش نما به نقل از خبرآنلاین ، علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی در دیدار با وزیر امور آشتی ملی سوریه با اشاره به تلاش‌های قدرت‌های بین‌المللی در قبال سوریه، شکستن سوریه را یک هدیه بزرگ به رژیم صهیونیستی دانست و افزود: بر این اساس جمهوری اسلامی ایران در بحران کنونی در کنار سوریه ایستاده و از آن حمایت خواهد کرد.

لاریجانی افزود: هرگونه راه‌حلی برای بحران از خلال گفتگوهای ملی در این کشور به دست خواهد آمد نه از طریق مداخلات خارجی و حمایت‌های تسلیحاتی و مالی از گروه‌های تروریستی.

رییس مجلس روابط ایران و سوریه را مناسباتی پراهمیت و ذی‌قیمت خواند و تصریح کرد: دولت و ملت ایران در مشکلات کنونی که قدرت‌های زورگو برای ملت سوریه به وجود آورده‌اند در کنار دولت و ملت دوست و برادر سوریه خواهد ایستاد.

وی اقدامات پاره‌ای کشورهای منطقه علیه سوریه را سیاستی اشتباه دانست و تاکید کرد: به هم ریختگی در سوریه، پیامدهای نامطلوبی برای منطقه خواهد داشت و در آینده می‌تواند این کشورها را دچار مشکلات عدیده‌ای کند.

علی حیدر وزیر امور آشتی ملی در سوریه نیز در این دیدار بر اهمیت مناسبات کشورش با ایران تاکید کرد و افزود: ملت سوریه هیچگاه حمایت‌های مردم ایران را در شرایط سخت و دشوار کنونی از سوریه فراموش نخواهند کرد.دو ملت دارای یک تاریخ طولانی از مناسبات دوستانه و منافع مشترک فراوانی هستند.

وزیر امور آشتی ملی سوریه هدف فشارها به دولت سوریه را تغییر موضع این کشور در قبال رژیم صهیونیستی دانست و خاطرنشان کرد: هدف اصلی دولت‌های مداخله‌گر در امور سوریه، شکستن خط مقاومت در منطقه علیه رژیم اشغالگر قدس می‌باشد که در این میان نقش و جایگاه سوریه از اهمیت فراوانی برخوردار است.

وی افزود: علی‌رغم حمایت‌های همه‌جانبه دولت‌های مداخله‌گر از گروه‌های تروریستی در سوریه، ملت سوریه سرانجام پیروز نهایی این صحنه خواهد بود.

۱۳۹۱/۶/۶

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...