نسخه چاپی

تكاپوی ناكام فتنه‌گران برای دیده‌شدن

عکس خبري -تكاپوي ناكام فتنه‌گران براي ديده‌شدن

انتشار برخی اخبار در خصوص تلاش گروه‌های ضد‌انقلاب برای ایجاد ناامنی در طول برگزاری اجلاس سران عدم‌تعهد در تهران باعث واكنش مقامات ارشد امنیتی و دفاعی كشور شد؛ واكنشی كه در آن به صراحت در خصوص برخورد با هر ناامنی در زمان برگزاری این اجلاس سخن به میان آورده شده است.

در همين ارتباط، حجت‌الاسلام والمسلمين مصلحي وزير اطلاعات در حاشيه مراسم تجديد ميثاق اعضاي هيئت دولت با امام راحل كه در مرقد مطهر حضرت امام خميني(ره) برگزار شد، در جمع خبرنگاران در مورد آخرين آمادگي‌هاي صورت گرفته براي برگزاري اجلاس سران جنبش عدم‌تعهد در تهران گفت: بحمدالله با هماهنگي‌هايي كه با دستگاه‌هاي مختلف صورت گرفته است، براي برگزاري اجلاس از امنيت خوبي برخوردار خواهيم بود.
وي افزود: اين مسئله به‌‌رغم فتنه‌هايي است كه دشمنان به پا مي‌كنند و به حول و قوه الهي به جايي نمي‌رسند. وزير اطلاعات در پاسخ به سؤال ديگري در مورد برخي تحركات ضدانقلاب در فضاي مجازي براي تحت تأثير قرار دادن اين اجلاس گفت: اينها اقدامات مذبوحانه‌اي است كه از اول انقلاب رايج بوده و سلطنت‌طلبان و منافقين و مجموعه‌هاي مختلف ضدانقلاب زماني كه اميدشان از همه جا قطع مي‌شود، به اين فعاليت‌ها رو مي‌آورند.
حجت‌الاسلام ‌والمسلمين مصلحي ادامه داد: اين اقدامات نشان‌دهنده اين است كه ما زنده‌ايم و تلاش آنها تلاش مذبوحانه‌اي است كه بارها نيز در گذشته اثبات شده است.

وزير دفاع: اجلاس تهران با امنيت كامل برگزار مي‌شود
همچنين وزير دفاع و پشتيباني نيروهاي مسلح نيز با اشاره به اهميت برگزاري اجلاس غيرمتعهدها در تهران و حضور سران كشورهاي مختلف در تهران گفت: برگزاري اين اجلاس در اين سطح بيانگر اين موضوع است كه ايران قدرت شكوفا شده در عرصه‌ بين‌المللي است.
سردار وحيدي كه در حاشيه‌ تجديد بيعت رئيس‌جمهور و اعضاي دولت با آرمان‌هاي بنيانگذار كبير انقلاب اسلامي با خبرنگار ايسنا گفت‌وگو مي‌كرد، با بيان اينكه برگزاري اين اجلاس در حقيقت برملا كردن تبليغات دروغين دشمنان در راستاي منزوي شدن ايران است، ادامه داد: برگزاري اين اجلاس در اين سطح در ايران نشان‌دهنده ثبات، امنيت و اقتدار جمهوري اسلامي ايران در عرصه‌ بين‌المللي است و در واقع برگزاري اين اجلاس نمايشي از اين موضوع است.
وي با بيان اينكه جمهوري اسلامي ايران همواره سياست خارجي خود را در چارچوب عدالت، حمايت از حقوق انسان‌ها و ملت‌هاي مستقل قرار داده است، گفت: رياست ايران بر اين اجلاس به مدت سه سال فرصت خوبي است كه بتواند اين اهداف را پيگيري و در اين راستا به خوبي نقش ايفا كند و در واقع پيام‌رسان حق و حقيقت ملت‌هاي مستضعف و عدالت در سراسر جهان باشد.
وحيدي با بيان اينكه همه چيز براي برگزاري باشكوه اجلاس آماده است، اظهار كرد: ان‌شاءالله اين اجلاس در تهران با امنيت كامل برگزار مي‌شود.

برگزاري اجلاس غيرمتعهدها در تهران، ضريب امنيت در ايران را نشان مي‌دهد
عليرضا خسروي نماينده مردم سمنان در مجلس گفت: ايران مي‌تواند روحيه خود‌باوري را در سران حاضر در اجلاس سران جنبش غيرمتعهدها تقويت كند و اگر ايران بتواند اين روحيه را به سران حاضر در اجلاس بقبولاند، بي‌ترديد نقش اثرگذار خود را ايفا كرده است. خسروي افزود: تقويت روحيه خودباوري در سران حاضر در اجلاس تهران بزرگ‌ترين و مهم‌ترين دستاورد اين اجلاس خواهد بود و ايران مي‌تواند اين را نشان دهد كه يك كشور مستقل و متكي به توانمندي‌هاي خود است و حدود چهار دهه روي پاي خود ايستاده و به شرق و غرب وابسته نبوده است و هر چه دشمنان، دشمني خود را بيشتر كردند، ايران نيز در تصميم‌گيري‌ها و پيشرفت‌هاي خود مصمم‌تر شده است. وي خاطر نشان كرد:عدم انزواي ايران در مباحث مختلف سياسي، اقتصادي و. . . و امنيت بالا در كشور نيز جزو مسائلي است كه دنيا در اجلاس سران جنبش غيرمتعهد‌ها در تهران خواهد ديد، هر چقدر دشمنان ايران تلاش مي‌كنند تا ايران را در دنيا منزوي كنند، موفق نخواهند بود و اين مي‌تواند يكي از مهم‌ترين دستاوردهاي اين اجلاس براي ما باشد.

نماينده مردم سمنان و مهديشهر در خانه ملت تصريح كرد: دشمنان مطرح مي‌كنند ايران يك كشور ناامن در منطقه است، اين اجلاس امنيت بالاي ايران اسلامي را به دنيا نشان خواهد داد و اينكه ايران مي‌تواند در مسائل منطقه و كشورهاي اسلامي نقش اثرگذار و مفيدي داشته باشد.
وي ادامه داد: سران جنبش غيرمتعهدها مي‌توانند يك همكاري خوب و اثرگذاري براي مقابله با وتوي كشورهايي كه در دنيا حق وتو دارند، داشته باشند و در اين زمينه مي‌توانند راهكارهايي را براي خود پيدا كنند. نماينده مردم سمنان و مهديشهر اضافه كرد: رسانه‌ها و خبرگزاري‌هاي بيگانه نيز موظف هستند اين رويداد مهم را بازتاب دهند و اجلاس تهران رويدادي است كه خيلي نمي‌توانند آن را سانسور كنند و رويدادي نيست كه بتوان آن را پرده‌پوشي كرد.

اين سخنان از سوي مقامات جمهوري اسلامي در حالي مطرح شده است كه اخيراً برخي جريانات سلطنت‌طلب و فتنه‌گر با برنامه‌ريزي‌هاي مختلف و تبليغ در سطح رسانه‌هاي خارجي خواستار ايجاد ناامني در اطراف سالن برگزاري اجلاس شده‌اند. اين دعوت به اغتشاش زماني حالت جدي به خود گرفت كه سران كشورهاي مختلف به ويژه محمد مرسي رئيس‌جمهور مصر و بان كي مون دبير كل سازمان ملل توجهي به درخواست‌هاي مكرر اين جريانات براي ملاقات با عوامل زنداني فتنه‌گران در ايران نشان ندادند. آنها پيشتر در نامه‌هاي مختلف به بان كي مون و مرسي خواستار ملاقات آنان با عوامل زنداني خود در ايران شده بودند اما پس از عدم‌توجه از سوي اين سران، فتنه‌گران به عوامل داخلي خود آماده‌باش دادند تا شخصاً اقدام به آشوب در حوالي محل اجلاس كنند. اين برنامه‌ريزي فتنه‌گران در حالي است كه به گفته مسئولان برگزاري شانزدهمين اجلاس عدم‌تعهد، بيش از ۱۱۰ هزار نيروي پليس در كنار نيروهاي سپاه پاسداران وظيفه تأمين امنيت اين اجلاس مهم را بر عهده دارند.

۱۳۹۱/۶/۶

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...