نسخه چاپی

عده‌ای اوپك را از كار انداخته‌اند/ سهمیه‌بندی اوپك باید احیا شود

وزیر نفت با بیان اینكه عده‌ای در طول دو سال گذشته تاكنون اوپك را از كار انداخته‌اند با رد دریافت پیشنهاد نفتی از سوی عربستان، گفت: نظام سهمیه بندی اوپك باید احیا شود.

به گزارش نما به نقل از خبرگزاری دانشجو، بیژن زنگنه امروز پیش از آغاز رسمی پانزدهمین نشست مجمع بین‌المللی انرژی (آی‌یی‌اف) در جمع خبرنگاران درباره محورهای نشست مشورتی اعضای سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) گفت: ممکن است پیش و ضمن برگزاری نشست مشورتی اعضای اوپک در الجزیره مسائل مختلفی مطرح شود.



وزیر نفت با حمایت از ایفای نقش اوپک در بازار نفت، تصریح کرد: عده ای در ٢ سال گذشته اوپک را از کار انداختند و در عمل این سازمان به یک مجمع بدل شده است.



به گفته این عضو کابینه دولت، اوپک باید برای درآمد پایدار و حداکثر کردن درآمد اعضایش اقدام‌هایی انجام دهد اما در ٢ سال گذشته در عمل این نهاد بین المللی اثرگذاری خود را از دست داده است.



وی درباره اینکه آیا عربستان پیشنهادی برای تثبیت تولید نفت ایران در سطح سه میلیون و ٦٠٠ هزار بشکه در روز داده است، اظهار داشت: این کشور به‌ طور رسمی به ما پیشنهادی نداده است.



وزیر نفت با تاکید براین که ایران برای شرکت در مجمع بین‌المللی انرژی در الجزایر شرکت کردیم نه برای نشست اوپک، تاکید کرد: با این وجود فرصتی هم برای گفت وگو در نشست مشورتی اوپک در الجزایر فراهم شده است.



زنگنه با اعلام حمایت ایران از همکاری کشورهای عضو و غیرعضو اوپک برای ثبات در بازار نفت، خاطرنشان کرد: در میان مدت و دراز مدت باید سهمیه بندی اوپک احیا شود و چاره‌ای جز این نیست.

۱۳۹۵/۷/۶

نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...