نسخه چاپی

سوپراستار واقعی این روزهای سینما + عكس

عکس خبري -سوپراستار واقعي اين روزهاي سينما + عکس

كلاه قرمزی سوپراستار واقعی این روزهای سینما كه توانسته تواناتر از شخصیت های نامی هنر هفتم عمل كند.

به گزارش نما به نقل از باشگاه خبرنگاران، مدت ها بود منتظر اکران فیلمی جدید بودم تا به جواب این سوال برسم که چرا امروز مخاطب به سینما نمی رود. چرا مردم دیگر هزینه ای برای سینما رفتن نمی کنند در حالی که در ساعات مختلف شبانه روز پول صرف موضوعات مختلف می کنند اما انگیزه ای برای سینما رفتن ندارند.

بعد از اتفاقاتی که برای برخی فیلم های سینمایی به هنگام اکران رخ داد گفتند مخاطب از سینما گریزان شده چندی بعد برخی سالن های سینمایی حاضر به اکران فیلم ها نشدند و در نتیجه این کشمکش ها و دنبال مقصر بودن ها فیلم های روی پرده با کاهش مخاطب روبرو شدند.

سینمایی بی رونق چشم انتظار اکران عید فطر بود که هنوز عید فطرش نیامده با حاشیه و جنجال بسیار بر سر اکران فیلم ها چون "کلاه قرمزی و بچه ننه" روبرو شد.

کلاه قرمزی اما این بار هم به عنوان شخصیتی عروسکی که یادآور خاطرات ۱۸ سال گذشته کودکان دیروز است به فیلم پرطرفدار نسل بزرگسال تبدیل شده تا با اکران خود مخاطبان بسیاری را به سالن های سینمایی بکشاند، این فیلم گر چه برای ژانر کودک ساخته شده اما مخاطبان بزرگسال بسیاری از تماشای آن لذت بردند.

عروسک های محبوبی که توانستند در دل مخاطبان بسیاری جای گرفته و همنشین ۱۸ ساله ای برای آنها باشند.

اما خالقان این عروسک اجازه ندادند که شخصیت های عروسکی که به زیبایی و با ظرافت هوشمندانه ای طراحی شده اند از ذهن مخاطبان رخت ببندند آن ها در سالیان گذشته با دیگر اقشار بسیار وسیعی از مردم را با ساخت "کلاه قرمزی و سروناز" به سالن های سینمایی کشاندند و حالا دوباره فرصتی فراهم شد تا "کلاه قرمزی و بچه ننه" که قرار بود بیش از این در سی امین جشنواره فیلم فجر به نمایش در آید، اکران شود، " کلاه قرمزی و بچه ننه " دو شخصیت عروسکی با یک هفته اکران خود توانستند فروشی شگفت انگیز را رقم بزنند.

هیچ کس تصور نمی کرد عروسکی بی جان بتواند پیرمردی ۸۰ ساله و یا کودکی ۲ ساله را به سیما بکشاند گر چه عده ای قبل از اکران این فیلم بر این باور بودند که سوژه های تکراری، کمبود قصه های جذاب، حضور بازیگران در چند پروژه به صورت همزمان و یا گرانی بلیط سینما از دلایلی است که مخاطب امروز تمایلی به سینما رفتن از خود نشان نمی دهد اما اکران این فیلم توانست جمعیت بزرگسال و کودک بسیاری را روانه سالن های سینما کند امروز "کلاه قرمزی " توانست مخاطب را با سینما پیوند دهد، کاری که گاهی بازیگران مطرح سینما نمی توانند انجام دهند استقبال مخاطب از این فیلم جواب تمامی سوالات بی پاسخ من را داد.

مخاطب با سینما قهر نکرده، اگر فیلمی خوب اکران شود او پیش قدم خواهد شد.

۱۳۹۱/۶/۶

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...