نسخه چاپی

پاسخ قاطع وزارت خارجه به یاوه‌گویی وزیر بحرینی

سخنگو وزارت امور خارجه به ادعاها و اتهامات وزیر خارجه امیرنشین بحرین كه در روزنامه فرامنطقه ای الحیات منتشر شد پاسخ داد.

به گزارش نما ، بهرام قاسمی در گفتگو با روزنامه اطلاعات ضمن رد ادعاها و اتهامات وزیر امور خارجه بحرین علیه کشورمان تأکید کرد: سخنان این مقام بحرینی نامربوط و بی پایه است و ما بارها اعلام و تاکید کرده ایم سیاست ثابت و شفاف جمهوری اسلامی ایران، همواره مبتنی بر حسن همجواری همراه با احترام متقابل با همسایگان و تقویت صلح و ثبات در منطقه است.

سخنگوی وزارت خارجه در پاسخ به سوالی درباره میزان تاثیر پذیری مقامات بحرینی از عربستان در اتخاذ مواضع ضد ایرانی با تایید این نکته اظهار داشت: تکرار تقلیدگونه ادعاها و توهمات عربستان توسط این مقام بحرینی، نتیجه‌ای جز تخریب تمامی پل‌ها و تعمیق شکاف ها نداشته و منافع آن‌ تنها به سود رژیم صهیونیستی و تمامی دشمنان راهبردی همه کشورهای مسلمان منطقه خواهد بود.

قاسمی در واکنش به تروریست خواندن احزاب قانونی، مردمی و سمبل مقاومت همچون حزب الله لبنان توسط این مقام بحرینی تاکید کرد: بدون تردید عنوان تروریست، شایسته گروههایی همچون القاعده، داعش، النصره و امثال آنها است که دستانشان به خون ملتهای مسلمان منطقه و حتی سایر ملت های جهان آلوده است و منشأ فکری و مالی همه آنها تفکر وهابی و تکفیری است نه حزب الله و گروههای مقاومت که اتهام شان صرفا ایستادگی شجاعانه در برابر تجاوزات ظالمانه رژیم صهیونیستی و گروههای تکفیری است.

سخنگوی دستگاه دیپلماسی کشورمان به برخی کشورهای عرب همسایه توصیه کرد: از سرنوشت گذشتگان در منطقه عبرت گرفته و به اصلاح اشتباهات راهبردی خود و کنار گذاشتن سیاستهای دوگانه و اتخاذ شیوه های واقع بینانه تری همت گمارند و توقف حمایت از گروه‌های تروریستی برای عبور از بحران های منطقه را در دستور کار خود قرار دهند. بدون تردید درک این واقعیات می تواند آینده با ثبات و امن تری را برای تمامی کشورهای منطقه به همراه داشته باشد.

۱۳۹۵/۷/۶

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...