نسخه چاپی

ضرب الاجل ۷ روزه به دولت نیجریه برای آزادی شیخ زكزاكی

«گروه نجات زكزاكی» یك هفته به دولت نیجریه مهلت داد تا شیخ زكزاكی را بدون هیچ قید و شرطی آزاد كند.

به گزارش نما به نقل از دِیلی پُست، یک گروه شیعی در نیجریه موسوم به «گروه نجات زکزاکی» به دولت این کشور درباره آزادی رهبر دربند حزب اسلامی نیجریه ضرب الاجل داد.

بر اساس اعلام این رسانه، گروه شیعه موسوم به «گروه نجات زکزاکی» با اعلام ضرب الاجل یک هفته ای به دولت نیجریه اعلام کرد تنها هفت روز به دولت برای آزادی بی قید و شرط شیخ «ابراهیم زکزاکی» رهبر محبوس حزب اسلامی نیجریه فرصت می دهیم.

این گروه در ادامه هشدار داد: اگر دولت ظرف مدت یک هفته به آزادی شیخ «زکزاکی» اهتمام نورزد، هیچ گزینه دیگری جز اعتراضات سراسری و گسترده در «ابوجا» (پایتخت نیجریه) برای ما وجود نخواهد داشت.

لازم به ذکر است، در آذر ماه سال گذشته، ارتش نیجریه با یورش وحشیانه به عزاداران حسینی در حسینیه صاحب الزمان حدود ۲ هزار نفر از سوگواران حسینی را به خاک و خون کشید، پس از زخمی کردن شیخ زکزاکی و همسر وی، شیخ را به مکان نامعلومی انتقال داد.

متعاقب حمله ارتش نیجریه به حسینیه بقیه الله، شیخ ابراهیم زکزاکی یکی از چشمان خود را به طور کامل از دست داد و چشم دیگر وی نیز در آستانه نابینایی است که تاکنون تحت عمل جراحی نیز قرار گرفته اما نتیجه ای نداشته است.

منبع: مهر

۱۳۹۵/۷/۷

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...