نسخه چاپی

سرمربی تیم ملی نوجوانان در گفت و گو با نما مطرح كرد:

این صعود مقتدرانه تقدیم به شهدای حرم

عکس خبري -اين صعود مقتدرانه تقديم به شهداي حرم

به نظر من همه در‌این موفقیت نقش دارند، از سرپرست تیم تا فدراسیون فوتبال همگی برای این موفقیت زحمت كشیده اند. ما از نخستین بازی شروع خوبی داشتیم. البته در نیمه نخست دیدار با عربستان با توجه به این كه هیچ اطلاعاتی از این تیم نداشتیم غافلگیر شدیم، اما با تعویض‌هایی كه انجام دادیم اعتماد به نفس بازیكنان افزایش یافت.

تیم ملی نوجوانان ایران در یک بازی دراماتیک با برتری 5بر صفر مقابل ویتنام به جام جهانی زیر 17 سال صعود کرد. عباس چمنیان – سرمربی تیم ملی نوجوانان که پیش از بازی ها گفته بود اگر تیم به جام جهانی صعود نکند تقصیر ها را به گردن خواهد گرفت و قصوری را متوجه کادر فنی گذشته نخواهد دانست حال این صعود را به شهدای حرم و حمید علیدوستی تقدیم کرده است. سرمربی سابق تیم ملی نوجوانان.

توانستیم سهمیه جام جهانی زیر 17 سال را کسب کنیم و این به نظر افتخار بزرگی برای ماست؟
با کسب سهمیه جام جهانی به نخستین هدف خود در مسابقات قهرمانی آسیا دست پیدا کرده‌ایم و در فاز دوم به دنبال برنامه های دیگر خود هستیم . درباره کسب سهمیه جام جهانی زیر 17 سال هند و صعود تیم‌ ‌ملی به مرحله نیمه نهایی مسابقات قهرمانی آسیا، ابتدا این موفقیت را به‌جامعه فوتبال و هواداران تبریک می‌گویم.

قاعدتا از این صعود خیلی خوشحال هستید درست است؟
این صعود را تقدیم می کنم به شهدای مدافع اهل حرم که با نثار خونشان امنیت را برای ما به ارمغان آوردند و موجب شدند ما با آرامش برای رقابت و افتخار آفرینی تلاش کنیم. هم چنین حمید علیدوستی که برای این تیم خیلی زحمت کشید و یکی از مربیان بزرگ این فوتبال است. صعود به جام جهانی حلاوت و شیرینی خاص خود را دارد اما آن چیز که مرا خوشحال کرده است شادی مردم ایران است. خوشحالیم که این شادی را عامل شدیم. به عنوان سربازان وطن. این افتخار برگ زرینی بر افتخارات گذشته فوتبال ایران اضافه کرد.

البته شاهد بودیم از زمان تحویل تیم به شما با نظم و انضباط خاصی کار کردید و این می تواند عاملی برای کسب موفقیت شما باشد؟
ما زمانی که در تیر ماه مسئولیت کار را بر عهده گرفتیم، اردوها را بسیار منظم برگزار کردیم و از همان ابتدا استراتژی‌مان کسب سهمیه جام جهانی و قهرمانی آسیا بود. بازیکنان ما روز به روز بهتر شدند و در همان تمرینات سعی کردیم مشکلات بازیکنان را بر طرف کنیم. آنها هم زمانی که پیشرفت خود را مشاهده کردند علاقمند تر شدند و نتایج امروز حاصل تلاش همه بازیکنان است.

جدای از نظم و انضباطی هم که داشتید عامل دیگری باعث صعود به جام جهانی بود؟
ابتدای حضورم کمی کار سخت بود. بچه ها در بازی های دوستانه به خصوص بازی با ژاپن شکست سختی خورده بودند و کمی انگیزه ها کاهش پیدا کرده بود و باور صعود به نوعی کمرنگ شده بود. خوشبختانه امروز وضعیت به طور کلی فرق کرده است و همان طور که گفته ام قرار ما با بچه ها صعود به جام جهانی بود و توانستیم با  تمرینات خوبی که پشت سر گذاشتیم به هدف اصلی مان برسیم.

چه مسایلی را در کسب این نتایج خوب سهیم می بینید؟
به نظر من همه در‌این موفقیت نقش دارند، از سرپرست تیم تا فدراسیون فوتبال همگی برای این موفقیت زحمت کشیده اند. ما از نخستین بازی شروع خوبی داشتیم. البته در نیمه نخست دیدار با عربستان با توجه به این که هیچ اطلاعاتی از این تیم نداشتیم غافلگیر شدیم، اما با تعویض‌هایی که انجام دادیم اعتماد به نفس بازیکنان افزایش یافت.

البته اوج حساسیت و بازی خوب شما در بازی مقابل ویتنام بود که توانستید با 5 گل به جام جهانی صعود کنید؟
تیم ما از پتانسیل‌ بسیار خوبی برخوردار است. درباره دیدار مقابل ویتنام که با پیروزی در آن توانستیم جواز حضور در جام‌جهانی را بگیریم باید بگویم بازی بسیار سختی بود، چرا که باید با پیروزی مقابل این تیم در تورنمنت باقی می ماندیم و از طرفی دیگر سهمیه جام جهانی را کسب می کردیم. ما در طول این بازی بسیار با تمرکز ظاهر شدیم و هر پنج‌گل ایران به ویتنام و کار گروهی و تمرکز بازیکنان به دست آمد. این موفقیت ناشی از حمایت فدراسیون و رسانه ها است. ویتنام بازی را خیلی خوب شروع کرد و در دقایق اول بسیار خطرناک بود. در ادامه توانستیم این تیم را کنترل کنیم و با انجام کارهای گروهی پنج گل به ثمر برسانیم.

صحبت آخر؟
درآخر‌مایلم به موضوعی اشاره کنم و آن حضور مهدی تاج، علی کفاشیان و علیرضا اسدی در اردوی تیم‌ ‌ملی در هند بود که  خیلی دل گرم کننده بود و جا دارد از هر سه بزرگوار تشکر کنم که با حضور همزمان حمایت خود را از تیم‌ ‌ملی نشان دادند و انگیزه بازیکنان افزایش یافت. در این جلسه قول پاداش به بازیکنان داده شد، هر چند که آقای تاج گفتند که تا همین جا هم این تیم مستحق دریافت پاداش است. البته ما به دنبال پاداش نیستیم و بهترین پاداش برای ما حمایت و خوشحالی مردم است.

۱۳۹۵/۷/۷

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...