نسخه چاپی

عضو كمیسیون فرهنگی مجلس در گفتگو با نما :

غفلت دولت از موضوع فرهنگ در برنامه ششم

عکس خبري -غفلت دولت از  موضوع فرهنگ در برنامه ششم

محمد اسماعیل سعیدی گفت : در برنامه ششم انتظار این بود كه دولت محترم با توجه به واقعیت های روز رویكرد مناسبی به موضوع فرهنگ و هنر داشته باشد. اما متاسفانه در برنامه پیشنهادی دولت چنین چیزی دیده نشد.

به گزارش نما ، محمد اسماعیل سعیدی نماینده مردم تبریز و عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار نما با انتقاد از نگاه دولت به موضوع فرهنگ در برنامه ششم اظهار داشت: در برنامه ششم انتظار این بود که دولت محترم با توجه به واقعیت های روز رویکرد مناسبی به موضوع فرهنگ و هنر داشته باشد. اما متاسفانه در برنامه پیشنهادی دولت چنین چیزی دیده نشد.
وی ادامه داد: برای همین ما در مجلس خود برنامه هایی را پیشنهاد دادیم که برخی از آنها در کمیسیون تلفیق نیز تصویب شده و امیدواریم بخش های دیگر آن نیز در این کمیسیون به تصویب برسد. چرا که این طرح ها، گامی موثر در حمایت از هنر ایرانی_اسلامی است.
سعیدی با بیان اینکه برنامه پنج ساله یک راهبرد کوتاه مدت است افزود: ما با تصویب آن تکلیف دولت را درباره توجه به هنر ایرانی_اسلامی مشخص کردیم که باید در بودجه سنواتی اعتبار مورد نیاز آن را هم پیش بینی کند.
عضو کمیسیون فرهنگی مجلس در پایان به دیدگاه اعضا درباره حمایت از هنرمندان اشاره کرد و بیان داشت: ما معتقد هستیم که باید ساماندهی ای را در زمینه حمایت از هنرمندان طی سال جاری در دستور کار کمیسیون قرار دهیم. یکی از موارد، مشکل بیمه هنرمندان هست که در مسیر حمایت از شخص هنرمند بسیار مهم می نماید. و موضوع دیگر حمایت از آثار هنریست که متاسفانه اکنون در این باره مشکل داریم. از این رو کمیسیون فرهنگی مجلس باید گامی دیگر را برای حل موارد اشاره شده بردارد.

۱۳۹۵/۷/۸

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...