نسخه چاپی

هجوم اسرائیلی‌ها برای دیدن جدایی نادر از سیمین

عکس خبري -هجوم اسرائيلي‌ها براي ديدن جدايي نادر از سيمين

در پی تصمیم دولت رژیم صهیونیستی مبنی بر پخش فیلم اصغر فرهادی در سینماهای سرزمین‌های اشغالی، هزاران اسرائیلی برای دیدن این فیلم ابراز علاقه کرده‌اند.

به گزارش سایت اوباما، تصمیم دولت رژیم صهیونیستی مبنی بر آزادی پخش فیلم جدایی نادر از سیمین در برخی سینماهای سرزمین‌های اشغالی، با ابراز تمایل شهرک‌نشینان صهیونیست مواجه شده است چرا که به ادعای آسوشیتدپرس، آن‌ها معتقدند که این فیلم، با تصویری که دولت این رژیم سال‌ها در مورد ایران به آنان القا کرده، کاملاً متضاد است.

فرست‌پست به نقل از آسوشیتدپرس نوشت: در حالی که روزنامه‌های اسرائیلی هر روز از تهدید هسته‌ای ایران خبر می‌دهند اما از 10 روز پیش تاکنون، تعداد زیادی از اسرائیلی‌ها تلاش کرده‌اند یک فیلم درام ایرانی را ببینند.

این گزارش افزوده: صهیونیست‌ها تعصب زیادی به فیلم اسرائیلی «پاورقی» ساخته جوزف سدار که در این دوره از جشنواره اسکار شرکت کرده بود داشتند اما با وجود این، علاقه زیادی به دید فیلم جدایی نادر از سیمین، که قرار شده در سرزمین‌های اشغالی پخش شود، از خود نشان داده‌اند.

یکی از منتقدین فیلم در اسرائیل به نام یائر راوه معتقد است که «فیلم جدایی نادر از سیمین دارای یک فیلم‌نامه بسیار عالی و بازی بسیار خوب است، به گونه‌ای که اصلاً ذهن مخاطب را به سمت آن نمی‌برد که ایران در حال ساخت سلاح هسته‌ای است و تهدیدی برای صلح جهانی تلقی می‌شود! مخاطب می‌بیند که ایرانی‌ها در این فیلم دقیقاً شبیه ما هستند. آنها سوار ماشین می‌شوند و به دیدن فیلم می‌روند».

این خبرگزاری نزدیک به دولت آمریکا با بیان اینکه قصه جدایی نادر از سیمین، مخاطبان را از فضای ایران هسته‌ای دور می‌کند، افزود: این فیلم قصه زنی را روایت می‌کند که می‌خواهد از همسر خود طلاق بگیرد.

آسوشیتدپرس می‌افزاید: این فیلم از اواسط سپتامبر که در اسرائیل مطرح شد تاکنون سی هزار اسرائیلی را تحت تأثیر خود قرار داده تا به دیدن این فیلم بروند و خریداران بلیط در یک شنبه جاری در صف‌های طولانی سالن نمایش «لیو سمادار» واقع در اورشلیم (بیت المقدس) منتظر ماندند.

«رینا بریک» 70 ساله می‌گوید که «از انسانیتی که این فیلم درباره بوروکرات‌های ایرانی به تصویر می‌کشد متعجب شدم. تصویری که ما در ذهن خود داشتیم غیر دموکراتیک تر از آنی بود که در این فیلم نشان داده شده است. قاضی، پلیس و همه، چنان رفتار می‌کنند که گویا در یک کشور غربی زندگی می‌کنند».

«ریوکا کوهن» که در سن 15 سالگی ایران را ترک کرده است و اکنون 78 سال دارد، می‌گوید « من متعجب شده‌ام از سبک زندگی ایرانیانی که امروزه در خانه‌هایشان زندگی می‌کنند. همه یک یخچال و ماشین ظرف شویی دارند»!

مدیر یکی از سالن‌های سینما بر این باور است که بحث داغ هسته‌ای ایران باعث چنین استقبالی شده است. او معتقد است مطبوعات رژیم صهیونیستی در تبلیغ این فیلم بسیار موثر بودند.

«موشه امیراو»، یکی از اساتید علوم سیاسی دانشگاه عبری بیت المقدس بر این باور است که ما دست از تفکر در مورد ایران دارای سلاح هسته‌ای بر نمی‌داریم. این فیلم در تناقض با اعمال دستگاه سیاسی در ایران است.

تعجب صهیونیست‌ها از صحنه‌های عادی فیلم اصغر فرهادی در حالی است که فیلم وی، از سوی تعداد قابل توجهی از صاحبنظران و فیلمسازان ایرانی، به سیاه‌نمایی از زندگی ایرانیان متهم شده است که این موضوع نشان می‌دهد چهره‌ای به شدت غیرواقعی و غیرانسانی از ایران، به افکار عمومی غرب القا شده است.

در پایان تنها این نکته باقی است که در صورت فرض گرفتن تاثیر مثبت این فیلم بر روی افکار عمومی صهیونیست، چرا سخنگوی وزارت خارجه آمریکا از موفقیت چنین فیلمی در اسکار ابراز خوشحالی می‌کند و مقامات جنگ‌طلب رژیم صهیونیستی اجازه می‌دهند فیلم جدایی در سرزمین‌های اشغالی پخش شود؟ تبعاً آن‌ها به دنبال تلطیف کردن وجهه شیطانی‌ای که از ایران برای افکار عمومی خود ساخته‌اند، نخواهند بود.
آیا اینگونه اقدامات، در راستای تلاش‌ها برای جدا کردن حکومت و ملت ایران از یکدیگر قابل تعریف است؟ یا با توجه به برخی تلاش‌های غافلانه مسئولان سینمایی برای هل دادن اصغر فرهادی به سوی ضدانقلاب، اینگونه اظهارنظرهای مقامات آمریکا و اسرائیل، با هدف جذب این کارگردان ایرانی صورت گرفته است؟

۱۳۹۰/۱۲/۹

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...