نسخه چاپی

دلایل توقف عرضه لبنیات ارزان

مشاور انجمن صنایع لبنی ایران با تشریح دلایل اجرایی نشدن عرضه لبنیات ارزان، واردات حداقل 10 الی 20 هزار تن شیر خشك را برای تعادل بازار لبنیات ضروری دانست.

به گزارش نما، حسین چمنی در گفت‌وگو با فارس در خصوص دلیل عملیاتی نشدن عرضه شیر ارزان در کشور گفت:‌ قبلا اعلام شده بود این طرح به شرط تثبیت قیمت شیر خام اجرا می‌شود اما در حال حاضر قیمت شیر خام کیلویی 200 تومان افزایش پیدا کرده است.

مشاور انجمن صنایع لبنی ایران افزود: دامداران بدون توجه به تفاهم‌نامه قیمت 850 تومان فروش شیر خام، قیمت را تا 1050 تومان بالا برده‌اند.

مشاور انجمن صنایع لبنی ایران با توجه به کاهش عرضه شیر خام در فصل پاییز و زمستان واردات شیر خشک را ضروری دانست و گفت: در حال حاضر نیاز به واردات 10 الی 20 هزار تن شیر خشک وجود دارد.

چمنی گفت: برخی عنوان می‌کنند در شرایط فعلی به دلیل مشکل در گشایش ال‌سی و مبادلات مالی امکان واردات وجود ندارد در حالی که سایر محصولات به راحتی وارد کشور می‌شود.

مشاور انجمن صنایع لبنی ایران در پاسخ به این سوال که وزارت جهاد کشاورزی همچنان اعلام می کند واردات شیر خشک ممنوع است، گفت:‌ ممنوعیت واردات شیر خشک برداشته شده و حتی ثبت سفارش برای واردات نیز انجام شده است.

۱۳۹۱/۶/۶

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...