نسخه چاپی

فرهنگ عاشورا سرمایه مردم ایران است

امام جمعه موقت رشت فرهنگ عاشورا و نهضت حسینی را سرمایه مردم ایران دانست و گفت: امروز مردم مظلوم بحرین و یمن با الگوگیری از نهضت حسینی مقابل ظلم ایستادگی می‌كنند.

به گزارش نما به نقل از ایسنا، حجت الاسلام والمسلمین «صدیق عربانی» در خطبه های نماز جمعه شهر رشت، با تأکید بر شکر نعمت های الهی، اظهار کرد: خداوند انواع نعمت ها را به انسان بخشیده است و اگر انسان شکرگزار نباشد، نعمت از او سلب می شود.

وی یکی از نعمت های بزرگ الهی را امنیت دانست و افزود: ناسپاسی و کفران نعمت موجب از میان رفتن امنیت در جامعه می شود.

امام جمعه موقت رشت با بیان این‌که تکنولوژی ها امروز مردم را از هم دور کرده است، گفت: وضعیت حجاب مناسب جامعه اسلامی نیست و خانواده های مسلمان باید نسبت به احکام و آموزه های دینی مقید باشند و به‌ویژه عفاف و حجاب را مراعات کنند.

این کارشناس دینی افزایش آمار طلاق را یکی از پیامدهای دوری از رفتارهای خلاف شأن جامعه اسلامی دانست و تصریح کرد: در گیلان به ازای هر ازدواج یک طلاق رخ می دهد، از این‌رو نهادهای فرهنگی به فکر هدایت جامعه باشند.

وی در ادامه با اشاره به فرارسیدن ماه محرم و عزای حسینی، گفت: شهادت امام حسین(ع) در کربلا حرارتی در قلوب شیعیان و همه آزادگان جهان ایجاد کرده است و این حرارت خاموش‌شدنی نیست. دشمنان برای از بین بردن عاشورا کارهای بسیاری کردند، اما هر روز بر تأثیر این فرهنگ افزوده شد.

عربانی فرهنگ عاشورا و نهضت حسینی را سرمایه مردم ایران دانست و یادآور شد: حضرت زینب(س) به‌عنوان پیام رسان کربلا مصیبت های فراوانی را تحمل کرد، از این‌رو ما نیز باید این پیام را حفظ و به نسل های آینده منتقل کنیم. امروز مردم مظلوم بحرین و یمن با الگوگیری از ذلت ناپذیری امام حسین(ع) مقابل ظلم آل سعود که ادعای اسلامیت دارد، ایستادگی می کنند.

امام جمعه موقت رشت هفته ناجا را گرامی‌داشت و گفت: نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران حافظ اسلام و امنیت جامعه اسلامی است. مردم باید با رعایت قوانین و مقررات از نیروی انتظامی قدردانی کنند.

وی با اشاره به این‌که در اقتصاد مقاومتی مسئولان و مردم باید مقاومت داشته باشند، تصریح کرد: برخی مسئولان حقوق های نجومی دریافت می کنند و این مسأله موجب ناامیدی مردم می شود. متأسفانه برخی نیز کار خود را با دروغ پیش می برند، اما دروغ از مومن واقعی سر نمی زند. در واقع مومن دارای نشانه‌هایی است و باید این نشانه‌ها در او مشخص باشد.

این کارشناس دینی با بیان این‌که با توجه به جنایت‌های رژیم صهیونیستی جایزه صلح نوبل را به آنها می‌دهند، یادآور شد: نیروهای مسلح تجهیزات نظامی را در داخل طراحی کرده و می‌سازند و اگر دشمنان بخواهند به کشور طمع داشته باشند آن‌ها را به نابودی می‌کشانند.

۱۳۹۵/۷/۹

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...