نسخه چاپی

واكنش امامان جمعه به نهی احمدی‌نژاد

برخی ائمه جمعه سراسر كشور، امروز به توصیه مقام معظم رهبری به احمدی‌نژاد مبنی بر عدم كاندیداتوری در انتخابات سال آینده اشاره و تاكید كردند كه با این دوراندیشی رهبری، فتنه‌ای رفع شد.

به گزارش نما به نقل از خبرآنلاین، امروز موضوعاتی همچون هفته نیروی انتظامی،‌ نزدیک شدن به ماه های محرم و صفر،‌ ضرورت امر به معروف و نهی از منکر، اصلی ترین موضوعاتی بود که امامان جمعه سراسر کشور درباره آن سخن گفتند اما در لابه لای این سخنان،‌ برخی اشاره ای نیز به سخنان اخیر مقام معظم رهبری داشتند. ایشان در این سخنان توصیه خود مبنی بر شرکت نکردن محمود احمدی نژاد در انتخابات ریاست جمهوری پیش رو و جلوگیری از دوقطبی شدن فضا تاکید کردند.

برخی از خطیبان نمازجمعه از سخنان رهبری تقدیر کردند و برخی نیز از رفع فتنه 96 با نهی احمدی نژاد سخن گفتند.

تشکر از رهبری از تریبون نماز جمعه تهران

یکی از این ائمه جمعه،‌ آیت الله امامی کاشانی بود که امروز پشت تریبون نمازجمعه تهران گفت: از مقام معظم رهبری تشکر و تقدیر دارم که همواره به مشکلات توجه دارند؛ به عنوان مثال در همین جریان اخیر و مسئله انتخابات و کاندیدای انتخابات، نظر مبارکشان را بیان فرمودند، ایشان درباره اختلاف و تزلزل در جامعه و مشکلاتی که رخ می‌‌دهد، نظر می‌دهند که روشنگر است.

دوراندیشی رهبر معظم انقلاب تمام دسایس دشمنان را به هم ریخت

امام جمعه یزد نیز در این زمینه گفت: دوراندیشی رهبر انقلاب درباره انتخابات، استکبار را عصبانی کرده است. آیت‌الله محمدرضا ناصری در خطبه‌های این هفته نماز جمعه یزد گفت: مقام معظم رهبری در امور مختلف به حدی دقیق و ظریف نگاه و هدایتگری می‌کنند که امنیت این کشور در منطقه پر از بحران به بهترین نحو ممکن ایجاد شده است.

نماینده ولی فقیه در استان یزد افزود: این که مقام معظم رهبری به شخصی می‌فرمایند که مصلحت نمی‌بینم در انتخابات شرکت کنید و این برای شما و کشور مفید و مصلحت نیست، نمونه آینده‌نگری و دید وسیع و آینده‌نگری ایشان است.

وی با تاکید بر اینکه حفظ وحدت و زمینه را برای دخالت دشمن فراهم نکردن سفارش همیشگی ایشان است، گفت: این دوراندیشی رهبر معظم انقلاب تمام دسایس دشمنان را به هم ریخت و الان آنها از این موضوع به سختی ناراحت هستند.

چرا نباید به وظیفه خود عمل کنیم تا رهبری در چنین مواردی هزینه شود؟

خطیب موقت جمعه یاسوج نیز با بیان این که حفظ وحدت بر همه ملت واجب است، به موضوع اخیر فرمایشات مقام معظم رهبری در خصوص عدم حضور یکی از افراد در انتخابات آینده اشاره و عنوان کرد: هر کسی در هر جایی اگر از مقام معظم رهبری اطاعت کند، هیچ مشکلی نخواهیم داشت.

حجت‌الاسلام سید امان‌الله حسینی‌صدر با بیان این که این مصلحت اسلام و نظام جمهوری اسلامی این است که فرمایشات مقام معظم رهبری را سرلوحه کارهای خود قرار دهند، تصریح کرد: همین دو قطبی کردن فضا بود که موجب بروز فتنه 88 شد.

وی با انتقاد از کسانی که در خصوص موضوعات خیر نقش عمارگونه خود را انجام ندادند، خاطرنشان کرد: چرا نباید به وظیفه خود عمل کنیم تا مقام معظم رهبری در چنین مواردی هزینه شود.

امام جمعه موقت یاسوج با تاکید بر این که فرمایش مقام معظم رهبری برای عدم حضور یکی از افراد در انتخابات به منزله حکم حکومتی نبود، افزود: رهبری معظم انقلاب در این خصوص اندرز و نصیحت داشتند و نظیر چنین موردی در دوره امام راحل را هم داشتیم. حسینی‌صدر گفت: در دوره‌ای امام راحل به رغم عدم تمایلی که رهبری کنونی انقلاب در آن زمان نسبت به ریاست جمهوری داشتند از ایشان خواستند که حتما حضور داشته باشند.

رهبری توطئه‌ها را به خوبی می‌شناسند

حجت‌الاسلام علی رضایی‌بیرجندی هم در جمع نمازگزاران بیرجندی بیان کرد: رهبر معظم انقلاب در چند روز گذشته به یکی از نامزدهای انتخابات پندی حکیمانه دادند زیرا رهبری مصالح کشور را به خوبی درک می‌کند و مصلحت را به خوبی تشخصی می‌دهد.

امام جمعه بیرجند با بیان اینکه در جامعه اسلامی باید مطیع امر ولایت باشیم اظهار داشت: رهبری توطئه‌ها را به خوبی می‌شناسند و تشخیص می‌دهند و مطیع بودن، عدم افرا و تفریط در کارها و مشارکت اجتماعی از ضروریات یک جامعه است.

بیانات اخیر رهبری یک فتنه بزرگ و خطر داخلی را خنثی کرد

آیت الله سید احمد میرعمادی نیز در خطبه های نماز جمعه خرم آبادی گریزی به سخنان رهبری زد.. او در خطبه‌های نمازجمعه این هفته در مصلی الغدیر خرم آباد گفت: رهبر معظم انقلاب اسلامی مصلحت مردم و انقلاب را در نظر گرفته و مانع دودستگی و تفرقه در کشور شده است.

وی بیان کرد: رهبرمعظم انقلاب همبستگی اجتماعی، همدلی و مصلحت کشور را مهم دانسته و با دور اندیشی توطئه‌های استکبار را خنثی می کند و بر فتنه‌های داخلی آگاه و آنان را برطرف می سازد. وی ادامه داد: انقلاب اسلامی، ستونی بنام رهبری آگاه دارد.

رهنمودهای رهبری از دوقطبی شدن جامعه جلوگیری می‌کند

امام جمعه قزوین نیز در این باره گفت: عمل به دستورات قرآن، اسلام و رهنمودهای مقام معظم رهبری دو دستگی‌ها را از جامعه ما زدوده است.

حجت الاسلام عبدالکریم عابدینی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته قزوین با بیان اینکه اکنون ما جامعه دوقطبی نداریم، افزود: رهنمودهای اسلام، اهل بیت عصمت و طهارت (ع)، امام راحل و مقام معظم رهبری ما را همواره به سمت قبله، پرستش به خدای یگانه و پیروی از ولایت الهی راهنمایی کرده و اجازه نمی دهند که تفرقه و دو قطبی شدن در جامعه ما به وجود آید.

مردم و مسؤولان سخنان رهبری را آویزه‌گوش خود کنند

امام جمعه شهرستان خلخال نیز گفت: رهبر معظم انقلاب در مواضع خود تاکید بر وحدت در کشور دارند.

حجت‌الاسلام ‌امیر رشتبری در خطبه‌های نماز جمعه این هفته شهر خلخال با اشاره به دیدار رهبر معظم انقلاب با مسؤولان اظهار کرد: رهبر معظم انقلاب در مواضع خود تاکید بر وحدت در کشور داشته و مخالف جریان دو قطبی در کشور هستند.

وی با اشاره به اینکه دشمن منتظر سوءاستفاده از دودستگی‌ها و اختلافات در کشور است، تصریح کرد: رهبر معظم انقلاب در زمان فعلی و حضرت امام خمینی(ره) در دهه‌های گذشته همواره با دید بصیرانه با رصد کشور، منطقه و جهان به طور کامل و تشخیص مواضع انقلاب در برابر دشمنان همواره راهنمایی‌های لازم را به مسؤولان وقت و گذشته صریحاً تذکر داده و باید مردم و مسؤولان سخنان رهبری را آویزه‌گوش خود کنند تا این توصیه‌های ارزشمند بر زمین نماند.

آفرین به کسانی که از ولایت تبعیت می‌کنند

امام جمعه بابل نیز با اشاره به منویات مقام معظم رهبری در ابتدای درس خارج فقه برای توصیه به انصراف محمود احمدی‌نژاد برای کاندیداتوری ریاست جمهوری آینده، یادآور شد: توصیه مقام معظم رهبری و اطاعت احمدی‌نژاد برای حفظ نظام و وحدت و انسجام در سطح جامعه بود.

حجت الاسلام حسن روحانی با اشاره به اینکه این بحث‌ها در جامعه مضر است و سبب خوشحالی دشمنان می‌شود، افزود: اقتضا می‌کرد که برای حفظ انسجام در جامعه اسلامی، رهبر معظم انقلاب این تدبیر ارزشمند را اتخاذ کند.

روحانی با بیان اینکه نباید اجازه داد تا عواملی زمینه اینگونه اختلاف را در جامعه ایجاد کنند، خاطرنشان کرد: باید تشخیص درستی درباره اینکه در چه مکانی باید سخن گفت و چه جایی باید سکوت کرد را داشت.

وی با اشاره به اینکه انسجام در جامعه و حفظ آن مورد تأکید رهبر معظم انقلاب است، گفت: آفرین بر کسانی که در راه انسجام و وحدت جامعه و در تبعیت از ولایت عمل می‌کنند.

رهبری دشمن را مایوس کردند

امام جمعه زرند نیز در این باره گفت: رهبر معظم انقلاب اسلامی با پیام اخیر خود کشور را از دوقطبی شدن نجات دادند و دشمن را مایوس کردند.

حجت‌الاسلام علی ابراهیمی با بیان اینکه مقام معظم رهبری مصلحت‌هایی را برای نظام تشخیص می‌دهند، افزود: اگر ما ولایتمدار باشیم باید آنها را عملی و اجرایی کنیم.

رهنمودهای رهبری نشان از بلندنظری و آگاهی ایشان است

حجت‌الاسلام سیدمحسن موسوی،‌ امام جمعه دهلوان نیز با اشاره به لزوم گوش دادن به فرامین و منویات مقام معظم رهبری در همه حوزه‌ها و مسائل اضافه کرد: تذکرات و رهنمودهای معظم له که نشان از مصلحت اندیشی، بلند نظری و آگاهی ایشان است را باید نصب‌العین خود قرار دهیم و کسانی نیز به تذکرات و سخنان حضرت آقا گوش ندادند و نتیجه آن حوادثی چون فتنه 88 بود.

جلوی اختلافات و فتنه احتمالی را باید گرفت

حجت‌الاسلام سید مهدی امیری‌ارجمند، امام جمعه شهرستان نور نیز در بخشی از سخنان امروز خود به دیدار رهبر انقلاب و توصیه به عدم حضور رئیس جمهور سابق در انتخابات نیز اشاره کرد و گفت: معظم‌له فرمودند: «امر و نهی نمی‌کنیم ولی توصیه می‌کنیم»، که بحث دو قطبی پیش می‌آید و جلوی اختلافات و فتنه احتمالی را باید گرفت.

احمدی‌نژاد در پیروی از ولایت خوب عمل کرد

در این بین امام جمعه ایوان به دفاع از احمدی‌نژاد پرداخت. او تاکید کرد که احمدی‌نژاد در پیروی از ولایت خوب عمل کرد. حجت‌الاسلام علی‌محمد لروند با اشاره به جواب مودبانه احمدی‌نژاد به رهبر معظم انقلاب گفت: بیانات رهبر عزیز فصل‌الخطاب بوده و از جوابیه مودبانه احمدی‌نژاد هم تشکر می‌کنم.

وی ادامه داد: سعادت هرکسی در پیروی از ولایت است که احمدی‌نژاد در این راستا خوب عمل کرده که این رویه قابل قدردانی و تحسین است. امام جمعه ایوان گفت: هدف اصلی مقام معظم رهبری جلوگیری از فضای دو قطبی شدن جامعه بوده که بیان این سخنان در درس خارج فقه اوج کیاست مقام عظمای ولایت را نشان داد.

ای‌کاش نخبگان و بزرگان جامعه به این موضوع ورود پیدا می‌کردند

حجت‌الاسلام والمسلمین موسی سالمی، امام جمعه شهریار نیز تا حدی طرف احمدی‎‌نژاد بود. سالمی گفت: موضوع دیگر مطرح این روزه‌ها در جامعه موضوع مشورت رئیس جمهور سابق آقای احمدی‌نژاد با ولی امر مسلمین مقام معظم رهبری است، مقام معظم رهبری در پاسخ به وی با نظر مشورتی امر فرمودند که به صلاح است به عنوان نامزد در انتخابات آتی ریاست جمهوری وارد نشود، ایشان در این توصیه نظرشان بر عدم دو قطبی شدن جامعه است و تنها جنبه راهنمایی داشته نه دستور.

امام جمعه شهریار خاطرنشان کرد: شاید دشمنان دوست داشتند با آمدن احمدی‌نژاد به میدان این دو قطبی ایجاد شود و این‌گونه ارائه نظارت مشورتی دادن در زمان امام خمینی (ره) نیز وجود داشته است.

وی گفت: ای‌کاش نخبگان و بزرگان جامعه به این موضوع ورود پیدا می‌کردند و نمی‌گذاشتند حضرت آقا وارد این موضوعات شود، مهم آن است که احمدی‌نژاد برعکس بعضی افراد که به راهنمایی‌های رهبری عمل نکردند و جامعه را به آشوب و فتنه کشاندند، وی این راهنمایی مقام معظم رهبری را پذیرفت و اطاعت کرد.

۱۳۹۵/۷/۹

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...