نسخه چاپی

آزادی یكی از رهبران حماس

مركز احرار اعلام كرد كه شیخ «عبد الخالق النتشه» از رهبران جنبش حماس در الخلیل امروز پس از تحمل 10 سال حبس در زندان‌های رژیم صهیونیستی آزاد می‌شود.


به گزارش نما به نقل از فارس، «فؤاد الخفش» مدیر مرکز مطالعات اسرا و آزادگان فلسطین اعلام کرد که شیخ النتشه(56 ساله) یکی از ارکان اصلی فعالیت های ملی و اسلامی در فلسطین و یکی از رهبران برجسته ملی است که نقشی اساسی در تدوین و امضای سند وفاق ملی فلسطین یا همان "توافقنامه اسرا" در سال 2006 داشت.

به گزارش مرکز اطلاع‌رسانی فلسطین، الخفش تصریح کرد که شیخ النتشه در کل 16 سال در زندان های رژیم صهیونیستی حبس بوده است و یکی از تبعید شدگان به مرج الزهور لبنان بود.

وی که متولد 21/10/1954 است از عمر 21 ساله زندگی مشترکش تنها 5 سال نزد خانواده اش بوده و 16 سال در زندان های مختلف رژیم صهیونیستی تحت بازداشت بوده است.

محکومیت اقدامات تنش زای رژیم صهیونیستی در مسجد بئر السبع

نایب رئیس جنبش اسلامی اراضی اشغالی سال 48 فلسطین تصمیم رژیم صهیونیستی برای برگزاری نمایشگاه مشروبات الکلی در داخل مسجد تاریخی بئر السبع در جنوب فلسطین اشغالی را محکوم کرد.

شیخ «کمال خطیب» اظهار داشت که مسجد بئر السبع در سال 1915 و در دوره امپراتوری عثمانی بنا شده است که در آن زمان هنوز هیچ اثری از رژیم صهیونیستی نبود.

شیخ خطیب تشدید تجاوزات علیه مسجد الاقصی و دیگر اماکن مقدس اسلامی را ناشی از شیوع افراطی‌گری در جامعه صهیونیستی دانست و گفت این دولت ترکیبی از احزاب مذهبی هشت گانه است که مسئولیت تصمیم گیری در عرصه های مختلف را در اختیار دارند.

نایب رئیس جنبش اسلامی اراضی اشغالی سال 48 در پایان از آمادگی فلسطینیان ساکن این مناطق برای مقابله با تجاوزات رژیم اشغالگر قدس علیه مسجد بئر السبع خبر داد و گفت رایزنی ها و نامه نگاری های لازم با دولت ترکیه ـ که مسجد مذکور به دوره حکومت عثمانی ها برمی گردد ـ انجام شده است و سفیر ترکیه روز پنجشنبه گذشته از مسجد بئر السبع بازدید کرد و قرار است این مساله را با مراجع صهیونیستی مورد بررسی قرار دهد.

رژیم صهیونیستی با همکاری شهرداری صهیونیستی بئر السبع و شرکت های تولید مشروبات الکلی سعی در برپایی نمایشگاه شراب در مسجد این شهر را دارد که از دهها سال پیش به دستور مراجع صهیونیستی بسته شده است.

۱۳۹۱/۶/۶

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...