نسخه چاپی

وضعیت بهداشتی نامناسب 5 میلیون كودك یمنی

بر اساس اعلام صندوق كودكان ملل متحد یونیسف بیش از پنج ملیون كودك یمنی در معرض هشدارهای بهداشتی قرار دارند.

به گزارش نما، این سازمان در گزارشی روز جمعه در ژنو تصریح کرد: نزدیک به دو و نیم ملیون نفر در معرض ابتلا به اسهال، حدود 1.3 میلیون در معرض خطر عفونت های حاد تنفسی قراردارند و علاوه بر این 1.5 میلیون کودک از سوء تغذیه و 370 هزار از سوء تغذیه حاد رنج می برند.

یونیسف افزود: این سازمان با شرکای خود پروژه ای را از 24 تا 29 سپتامبر جاری برای دسترسی به کودکان و زنان یمنی همراه با ارائه خدمات بهداشتی و تغذیه برای نجات زندگی با ادامه تجاوز اجرا و به پایان رساند.

صندوق کودکان ملل متحد تصریح کرد: به بیش از 600 هزار کودک زیر پنج سال و بیش از 180 هزار زن باردار و شیرده از مجموعه گسترده خدمات بهداشتی، تغذیه و مکمل های ویتامین به علاوه خدمات مراقبت قبل و بعد از زایمان به زنان ارائه شد.

این سازمان به نقل از جولین هارنس نماینده اش در یمن اعلام کرد: در این اقدام گروهی بیش از 34 هزار عامل بهداشتی به علاوه 880 سرپرستار و ناظر در 333 منطقه در یمن با استفاده از همه انواع وسایل نقلیه به ویژه در مناطق صعب العبور مستقر شدند.

به گفته یونیسف، این اقدام در زمانی بحرانی و پس از آن صورت گرفت که متجاوزان سعودی، نظام بهداشتی و تغذیه را یمن با وضعیت اسفناکی مواجه کردند که زندگی ملیون ها کودک و زن را در معرض تهدید قرار داده است.

رژیم عربستان سعودی از فروردین ماه سال 94 با همکاری تعدادی از کشورهای عربی به تجاوز گسترده علیه مردم یمن و حمایت از گروههای تروریستی در آن کشور دست زد که حاصل آن کشته و مجروح شدن صدها هزار نفر از مردم و ویرانی گسترده تاسیسات عمومی و زیربنایی یمن بوده است.
منبع: تسنیم

۱۳۹۵/۷/۱۰

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...