نسخه چاپی

فرصت تاسوعا از دست نرود

فریدون حسن

سروصدا و جار و جنجال‌هايي كه اين روزها از سوي فدراسيون فوتبال در خصوص برگزاري ديدار ايران و كره‌جنوبي در بعدازظهر تاسوعاي حسيني به راه افتاده اينقدر بي‌معني و مضحك است كه هواداران فوتبال را مات و مبهوت گذاشته است. آقايان فدراسيون‌نشين نزديك سه ماه بيكار نشستند و حالا در آستانه بازي به فكر رايزني براي تغيير زمان، مكان و ساعت آن افتاده‌اند. آنچه اين روزها اتفاق مي‌افتد باعث شده تا هواداران فوتبال از خودشان بپرسند مگر اين آقايان آن روز كه مشخص شد ما در شب عاشورا ميزبان كره‌جنوبي هستيم به تقويم نگاه نكردند؟ جالب آنكه فرداي قرعه‌كشي در سطح شهرها همه مردم عادي مي‌دانستند كه چنين اتفاقي افتاده، ولي آن روزها آقايان در خواب بودند.

جالب‌تر اينكه اين تلاش‌ها و سروصداهاي بي‌موقع و بي‌اثر فعلاً به تغيير ساعت بازي از 20 به 18 انجاميده، ولي حالا آقايان دوباره درخواست تغيير ساعت به 16 را داده‌اند،‌ مسئله‌اي كه باز هم اين سؤال را ايجاد مي‌كند كه چرا از ابتدا پيشنهاد ساعت 16 را نداده‌ايد؟

به هر حال اهمال و كم‌كاري در اين موارد كه مربوط به روابط‌ بين‌الملل در فدراسيون فوتبال مي‌شود چيز تازه‌اي نيست و بعيد هم به نظر مي‌رسد درست شدني باشد، آنچه مهم است اينكه ما بايد بعدازظهر تاسوعا و در شب عاشوراي حسيني در ورزشگاه آزادي به مصاف كره‌جنوبي برويم. همين‌جا لازم است خدمت جناب تاج و مسئولان فدراسيون فوتبال عرض كنيم كه مردم ولايتمدار و عاشورايي ايران اينقدر درك و فهم بالايي دارند كه لازم نيست شما تمهيداتي بينديشيد كه اگر مي‌انديشيديد كار به اينجا كشيده نمي‌شد. بنابراين مي‌توان تصور كرد كه علاقه‌مندان به فوتبال و آنها كه مي‌خواهند به ورزشگاه بيايند با لباس عزاي سالار شهيدان و در دست داشتن بيرق‌ها و پرچم‌هاي عزاي حسيني در كنار پرچم مقدس كشورمان به ديدن بازي مي‌آيند و حسيني‌وار تيم ملي را تشويق مي‌كنند.

نكته قابل تأمل ديگر در اين خصوص اينكه بازي ايران و كره‌جنوبي فرصتي مناسب براي نشان دادن فرهنگ غني شيعه، عاشورا و اسلام به جهان و جهانيان است، آن هم در روزهايي كه تكفيري‌ها و وهابيت به اسم اسلام هر جنايتي را در جاي‌جاي دنيا مرتكب مي‌شوند.
بعدازظهر تاسوعاي امسال ايران مي‌تواند نقطه عطفي باشد در تاريخ ورزش ايران، مي‌توان به جهان نشان داد كه پيروان حسين(ع) و مكتب عاشورا كه همزمان لباس عزا بر تن دارند، مهمان‌نواز هم هستند و اينقدر باشعور و فرهنگ هستند كه در كنار عزاداري براي سرور و سالار شهيدان يك مسابقه رسمي و مهم ورزشي را هم برگزار كنند.

در روزهايي كه فضاي مجازي و دنياي تكنولوژي از كلمه شيعه و عاشورا به جز قمه‌زني و صحنه‌هاي ناخوشايند افراطي‌گري هيچ تصويري ندارد، بعدازظهر تاسوعاي 1395 مي‌تواند نقطه عطفي باشد براي پايان دادن به اين اوهامات و اين جوسازي‌ها عليه شيعه و مكتب عاشورا به شرط آنكه آقايان برنامه‌ريز فدراسيون بگذارند مردم خودشان آنگونه كه مي‌دانند اين ميدان بزرگ را هدايت كنند كه ثابت شده هرگاه آنها خواسته‌اند تا برنامه‌ريزي كنند، ثمره چنداني نداشته است يا اينكه حداقل براي يك‌بار هم كه شده درست و صحيح و با برنامه گام به اين ميدان بزرگ بگذارند و به جاي جوسازي و سروصداي بي‌موقع و نشان دادن تلاش‌هاي بي‌نتيجه و بي‌وقت كاري كنند كه ايران و ايراني سربلند از اين آزمون بزرگ خارج شوند. بعدازظهر تاسوعاي امسال بهترين فرصت براي نشان دادن فرهنگ ملتي است كه مي‌تواند در عين عزاداري براي مقتدا و امام خود به كره‌اي‌ها و تمام مردم دنيا نشان دهد از چه فرهنگ و تمدن بالايي برخوردار است، پس آقايان فدراسيون‌نشين، شمايي كه تاكنون در زمين عرب‌هايي چون عربستان، قطر و بحرين بازي كرده‌ايد حداقل اين فرصت قدرت‌نمايي و غرور ملي و مذهبي را از فوتبال و علاقه‌مندانش نگيريد و آن را خراب نكنيد.

۱۳۹۵/۷/۱۰

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...