نسخه چاپی

بشار الجعفری: آمریكا از جبهه النصره پشتیبانی می‌كند

نماینده دائم سوریه در سازمان ملل گفت: جبهه النصره مورد حمایت و پشتیبانی آمریكاست و بمباران های ائتلاف آمریكایی در سوریه این گروه تروریستی را هدف قرار نداده است.

به گزارش نما، بشار الجعفری در گفت وگو با خبرگزاری روسیا الیوم که بخش هایی از آن پخش شده، افزود: در طول یک سال و نیم از آغاز عملیات ائتلاف موسوم به بین المللی به سرکردگی آمریکا در سوریه، گروه تروریستی جبهه النصره هدف این بمباران ها نبوده است.

وی اضافه کرد: واشنگتن ادعا می کند که ائتلافی را که خارج از چارچوب قوانین بین المللی و موافقت شورای امنیت تشکیل داده، با تروریسم مبارزه می کند درحالی که بسیاری از گزارش ها نشان می دهد که گروه تروریستی جبهه النصره از آمریکا اسلحه دریافت می کند.

الجعفری گفت: 'ابوالعز' یکی از سرکردگان این گروه تروریستی به دریافت موشک های پیشرفته 'تاو' از آمریکا اعتراف کرده است.

وی بیان کرد: سیاست آمریکا، حمایت از گروه تروریستی النصره است و واشنگتن از ابتدا نیز طرح 'الف' برای سوریه نداشت و از همان ابتدا طرح 'ب' را در برنامه داشت.

یکی از نشانه های حمایت آمریکا از گروه های تروریستی در سوریه بمباران مواضع ارتش سوریه در استان دیرالزور در دو هفته قبل است که منجر به کشته شدن دهها نظامی سوری و مجروح شدن دهها نفر دیگر گردید؛ این حمله هوایی مقدمه حمله گروه تروریستی داعش در دیرالزور بود که منجر به تصرف بخش هایی از این استان توسط تروریست های داعش شد، دقیقا در زمانی که آمریکا و سوریه آتش بس یک هفته ای در این کشور اعلام کرده بودند.
منبع: ایرنا

۱۳۹۵/۷/۱۰

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...