نسخه چاپی

غلط زیادی معاون مركل در آستانه سفر به تهران

وزیر اقتصاد آلمان می‌گوید در سفر به تهران، نگرانی‌هایمان در زمینه نقش ایران در سوریه و كارنامه حقوق بشر ایران را به اطلاع مقامات ایرانی خواهم رساند.

به گزارش نما، اشپیگل نوشت: زیگمار گابریل که قرار است فردا در راس هیئتی به تهران بیاید، گفت: در سفر به تهران نگرانی‌های برلین درباره نقش ایران در جنگ سوریه و کارنامه حقوق بشر در جمهوری اسلامی را به اطلاع مقامات ایرانی خواهم رساند.
وی می‌گوید ایران تنها هنگامی می‌تواند روابطی عادی و دوستانه با آلمان داشته باشد که وجود اسرائیل را به رسمیت بشناسد.

این مقام دولت آلمان اظهار داشت: «همان کاری را که در سفر اخیرم به روسیه انجام دادم در ایران نیز ادامه می‌دهم، یعنی احساس خشم و ناراحتی از جبهه‌های متحد حکومت بشار اسد در سوریه را به آنها انتقال خواهم داد. ما نمی‌توانیم با کشورهایی که درگیر چنین جنگ وحشیانه‌ای هستند رابطه‌ای عادی و نرمال داشته باشیم.»

یادآور می‌شود وی که معاون صدر اعظم آلمان نیز هست، تیر ماه سال 94 به تهران سفر کرد. اما سفر بعدی وی که قرار بود اردیبهشت امسال انجام شود، لغو شد. وی آن هنگام گفته بود عادی‌سازی روابط با ایران هنگامی میسر است که ایران، اسرائیل را به رسمیت بشناسد.

فرانک والتر اشتاین وزیر خارجه آلمان نیز آبان سال 94 به تهران سفر کرد. وی پس از آن به عربستان عزیمت کرد و در آنجا از عبارت مجعول «خلیج عربی» به جای «خلیج فارس» استفاده کرد.

گزافه‌گویی این مقام آلمانی در حالی بود که وی قبل از سفر به ریاض، مورد استقبال گرم وزارت خارجه ایران قرار گرفت تا جایی که در اقدامی بدون اعلام قبلی، نشستی موسوم به «نشست مقدماتی کنفرانس مونیخ» به افتخار والتر اشتاین در تهران تدارک شد که وی در آن نشست هم از ایران خواست به اسرائیل احترام بگذارد! همچنین در اقدامی نابخردانه، مقامات وزارت خارجه، والتر اشتاین را به دانشگاه تهران بردند و در مراسمی مهندسی شده استقبال دانشجویی(!) برای وی ترتیب دادند. برخی کارگاه‌های آموزشی نیز برای هیئت آلمانی در دانشگاه تهران ترتیب داده شد.

دولت آلمان در مقابل آمریکا و رژیم صهیونیستی منفعل است و پس از شکست جنگ جهانی دوم نتوانسته از موضع مستقل در عرصه سیاست جهانی رفتار کند. آلمانی‌ها یکی از تجهیزکنندگان رژیم جنایتکار صدام به تسلیحات شیمیایی بودند که علیه ملت ایران و کردهای عراق استفاده شد.
منبع: کیهان
4

۱۳۹۵/۷/۱۰

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...