نسخه چاپی

دولت انگلیس در شكنجه بحرینی‌ها دست دارد

سازمان انگلیسی محافظ حقوق بشر ریپریو (Reprieve) با انتشار گزارشی اعلام كرد كه یكی از شركتهای دولتی انگلیس آموزش صدها زندانبان شكنجه گر بحرینی را بر عهده دارد.

به گزارش نما، این سازمان دیروز (جمعه) در گزارشی افزود: شرکت دولتی (NI-CO (Northern Ireland Co-operation Overseas Ltd که بودجه آن را وزارت امور خارجه انگلیس تامین می کند، مسئولان بحرینی را آموزش داده تا زندانیان بیگناه را با شکنجه وادار به اعترافات دروغ کنند.

این شرکت از سوی دیگر متهم است که نتوانسته اتهامات شکنجه را بدرستی بررسی و در مورد آنها تحقیق کند.

بر اساس گزارش سازمان انگلیسی نام 'از بلفاست تا بحرین: ردپای شکنجه' بر آن نهاده، شرکت مشاور NI-CO حضور گسترده ای در نظام اجرایی و جزایی بحرین دارد.

در این گزارش با اشاره به حضور آموزش دیدگان نیکو در هرم جزایی بحرین آمده است 'پلیس با قربانیان بدرفتاری و زندانبانان زندانیان را شکنجه می کنند و این در حالیست که بازرسان اتهامات شکنجه را بررسی و آنها را رد می کنند.

' NI-CO بازرسان وزارت کشور بحرین را نیز آموزش می دهد. این بازرسان به عمد در یک پرونده شکایات در مورد شکنجه را نادیده گرفتند و اکنون متهم پرونده پس از اعترافات اجباری در انتظار اعدام است.'

بر اساس گزارش ریپریو، هفت بیگناه بحرینی پس از شکنجه و اعتراف به جرائم ناکرده، در خطر اعدام قرار دارند.

شیخ نشین بحرین در سال 2011 با موج گسترده ای از اعتراض های مردمی مواجه شد و با سرکوب اعتراض ها و دخالت تمام عیار نظامیان تحت امر عربستان سعودی توانست بر سر کار باقی بماند.
منبع: ایرنا

۱۳۹۵/۷/۱۰

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...