نسخه چاپی

سردار حاجی‌زاده:

آمریكایی‌ها در "پهپاد پنهان كار و بمب افكن" هم تراز ما هستند/ پهپاد صاعقه از خانواده آركیو ۱۷۰ ایرانی است

فرمانده نیروی هوافضای سپاه "پهپاد صاعقه" را جدیدترین پهپاد رزمی ایران در سری سیمرغ دانست و گفت: در پهپاد پنهان كار و بمب افكن آمریكایی ها هم تراز هستند.

به گزارش نما، سردار امیرعلی حاجی زاده فرمانده نیروی هوافضای سپاه در آئین بازدید دبیر شورایعالی امنیت ملی از خطوط تولید و نمایشگاه توانمندی های پهپادی نیروی هوافضای سپاه و رونمایی از جدیدترین پهپاد رزمی این نیرو اظهار کرد:در 28 سال پیش که جنگ تحمیلی استکبار جهانی علیه ملت ایران پایان یافت، جهاد دیگری آغاز شد، جهاد در حوزه تحقیقات و تولید تسلیحات که در طول 8 سال جنگ تحمیلی، نبود آن برای ما آزار دهنده بود و در واقع به واسطه فقدان سامانه ها و تجهیزات دفاعی خسارت ها و شهدای فراوانی دادیم.

وی افزود: مجاهدت‌ها و تلاش‌های 28 ساله، امروز ما را به نقطه ای از اقتدار و توانمندی های دفاعی رسانده است که در صدد هواپیماهای بدون سرنشین در تراز کشورهای اول جهان هستیم و در برخی از بخش‌های مرتبط با ترکیب هنر تاکتیک و هنر طراحان، محصولاتی تولید کرده‌ایم که کارایی آنها از محصولات و روش های دشمنان به مراتب برتر است.

سردار حاجی زاده در تبیین مزیت ها و سطح کارایی تولیدات دفاعی کشور به ویژه در نیروی هوافضای سپاه خاطر نشان کرد: امروز ما هم‌فناوری داریم و هم هنرمان در زمینه بکارگیری مهارت ها و روش ها به گونه ای است که کارایی سلاح های دفاعی تولید شده توسط ما را متمایز کرده است. ما در قبال حمله دشمن یک مقاومت و یا حرکت ناقص برای دفع حمله انجام نداده ایم، بلکه حمله را با ضد حمله جواب داده ایم.یعنی آنچه به عنوان "تهدید" آزاردهنده بوده است را به "فرصت" تبدیل کرده ایم.

فرمانده نیروی هوافضای سپاه بیان داشت:ما امروز سامانه ها و تجهیزاتی بهتر از مدل های آمریکایی ساخته ایم و این هزینه های است که آمریکایی ها برای همسایگی با ما آن را پرداخته اند! و توانسته‌ایم با غنیمت گرفتن پهپادهای آنان به این سطح از قدرت در پهپاد بومی برسیم و انشاءالله که ملت ایران روزی را شاهد خواهند بود که قدرتی معادل موشکی در بخش هواپیماهای بدون سرنشین داشته باشند.

وی در تشریح ابعاد اهمیت هواپیماهای بدون سرنشین در جنگ های امروز بیان داشت:امروز هواپیماهای بدون سرنشین مأموریت های متنوعی دارند. در حوزه های پدافند، رادار، موشک و دریا هرگونه تسلیحاتی که نام ببرید، یک مأموریت منحصر به فردی دارند و تنها ابزاری که در همه این حوزه ها و حتی بیشتر از آن می‌تواند ایفای نقش و مأموریت کند، پهپاد است.

فرمانده نیروی هوافضای افزود:پهپاد هم در حوزه تولید اطلاعات، هم در حوزه رزم پدافندی و هم در حوزه رزم تهاجمی، نقش مهمی را ایفا می‌کند و بر اساس همین قابلیت‌ها می‌باشد که کشورهای غربی سرمایه گذاری سنگین و هنگفتی را در تولید هواپیماهای بدون سرنشین کرده اند.

سردار حاجی زاده با تأکید بر اینکه ما امروز در حوزه پهپاد صاحب ایده، فن آوری و صنعت هستیم و با ترکیب آن با روش‌های جنگ نامتقارن، طراحی و تولید آن را بر اساس ایده های عملیاتی و روش های خاص و انحصاری خود انجام می‌دهیم.

وی تصریح کرد:ما در حوزه پهپاد در تراز چهار کشور اول جهان هستیم ولی در برخی امور آمریکایی ها هم تراز ما هستند و این موضوع در بخش هواپیماهای بدون سرنشین پنهان کار و بمب افکن ها مصداق دارد و در واقع آمریکایی ها در تلاش هستند در این بخش همطراز ما شوند.

فرمانده هوافضای سپاه با اشاره به خطوط تولید پهپاد بمب افکن های خانواده سیمرغ، "صاعقه" را به عنوان جدیدترین پهپاد رزمی ایرانی، دستاورد "نهراسیدن از تهدیدها" دانست و گفت:این پهپاد که در شعاع دوربُرد و فواصل دور دست قادر است، چهار نقطه و هدف را با بمب های هوشمند نقطه زن با دقت مورد اصابت قرار دهد و سالم به محل پرواز بازگردد، جدیدترین پهپاد ایران است.

سردار حاجی زاده تصریح کرد:"صاعقه" جدیدترین پهپاد ایران در سری سیمرغ است و بعد از این هم قرار نیست متوقف شویم، کار دفاع از کشور مانند دوچرخه سواری است که اگر بایستیم خواهیم افتاد. دشمن در مسیر دشمنی به پیش می رود و ما هم باید برای تقویت بنیه خود برای دفاع برابر دشمن، مسیر خود را ادامه بدهیم.

سردار حاجی زاده تولید پهپاد RQ170 آمریکایی یا همان "سیمرغ" را نقطه حیرت و عصبانیت آمریکایی ها دانست و افزود:سیمرغ ایرانی بحمدالله در مقیاس و اندازه های مختلف برای انجام ماموریت های متنوع تولید شده است، ادامه تولید این پهپاد راهبردی و بومی را بر اساس ایده های عملیاتی و متناسب با نیازهای خود سفارش می دهیم و عزیزان در بخش تحقیقات و تولید با سرعت غیر قابل باور به آن پاسخ می دهند.

وی با بیان اینکه این محل، نمایشگاه کوچکی از پهپادها بوده و شهر پهپادهای نیروی هوافضای سپاه در جای دیگر است و گفت:این نمایشگاه، تنها در پی آن بوده است که نشان دهیم چگونه توانسته ایم "تهدید" را به "فرصت" تبدیل کنیم. در حقیقت می خواستیم یک الگو و مدل را به سایر بخش های کشور ارائه نماییم و بگوییم همانطور که جنگ 8 ساله یک تهدید بزرگ بود، در انتها تبدیل به یک فرصت و برکت برای حوزه دفاعی کشور شد.

سردار حاجی زاده تأکید کرد:سپاه، ارتش و مجموعه نیروهای مسلح و عزیزان وزارت دفاع به خوبی مشق تبدیل تهدید به فرصت را یاد گرفته‌اند و این مشق و نسخه که حاصل ایمان و اتکال به یاری خداوند و عمل به تدابیر مقام معظم رهبری است، می تواند الگوی سایر حوزه ها و بخش های کشور قرار بگیرد .

فرمانده نیروی هوافضای سپاه در پایان در بیان میزان و چگونگی اقتدار دفاعی کشور گفت:قدرت ایران را ما نباید بگوییم، آنچه امروز دارید می بینید، مردم عزیزمان لمس می‌کنند. امنیت امروز نتیجه قدرت ایران است، لمس کردنی به گفتن ما نیست. در واقع آن چیزی که دیگران از بیرون مرزها می‌گویند و آنچه در داخل از نزدیک حس می کنیم، این نتیجه همین قدرت است که به فضل خداوند محفوظ خواهد ماند.
منبع: تسنیم

۱۳۹۵/۷/۱۰

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...