نسخه چاپی

واكنش وزیر ارتباطات به تغییر نرخ بسته‌های اینترنتی اپراتورها

وزیر ارتباطات در واكنش به تغییر نرخ بسته‌های اینترنت برخی اپراتورهای تلفن همراه گفت: تغییر تعرفه زیر سقف مصوب مجاز است و امروز با سرویس ترابردپذیری مشتركان در انتخاب اپراتور براساس كیفیت، سرعت و تعرفه مختارند.

به گزارش نما، محمود واعظی در افتتاح پروژه‌های اپراتور دوم تلفن همراه در پاسخ به سوالی درباره تغییر تعرفه‌ بسته‌های اینترنتی برخی اپراتورهای تلفن همراه گفت: آنچه که به وزارت ارتباطات مربوط می‌شود و بر آن نظارت داریم رعایت سقف تعرفه مصوب کمیسیون تنظیم مقررات است.

وی ادامه داد: زیر سقف تعرفه مصوب اپراتورها در تعیین تعرفه بسته‌ها مختارند و بازار رقابتی تعیین کننده تعرفه است.

واعظی با بیان اینکه اگر اپراتوری از سقف تعرفه مصوب خارج شود به آن رسیدگی می‌کنیم گفت: در غیر این صورت مشترکان تلفن همراه امروز با امکان ترابردپذیری (انتخاب اپراتور با حفظ شماره موبایل) مختارند و براساس سه فاکتور کیفیت، سرعت و تعرفه می‌توانند اپراتور خود را انتخاب کنند و مثل گذشته اجباری به ادامه سرویس از یک اپراتور به دلیل شماره موبایل نیست.

* با کارشکنی اپراتورها در ترابردپذیری مقابله می‌کنیم

واعظی در پاسخ به سوال دیگری درباره رفتار متفاوت سه اپراتور درباره طرح ترابردپذیری گفت: در این باره رویکرد اپراتورها یکسان نیست برخی اپراتورها امکان تغییر اپراتور را دست مردم می‌دانند اما برخی نیز ممکن است با این موضوع موافق نباشند.

وی ادامه داد: از این رو هفته گذشته کمیته ویژه‌ای را در رگولاتوری برای این موضوع تشکیل داده‌ایم که از هر اپراتور افرادی در این کمیته عضو شده‌اند تا موانع را به صورت میدانی بررسی کنند.

واعظی گفت: اگر در این طرح با کارشکنی مواجه شویم حتما اقدامات لازم را انجام خواهیم داد و ابزار مقابله با کارشکنی را در اختیار داریم.

وی در پاسخ به سؤالی درباره اظهارنظر مدیرعامل یک اپراتور اینترنتی مبنی بر به صرفه نبودن سرمایه‌گذاری در زمینه شبکه ملی اطلاعات، اظهار داشت: تصمیمات کمیسیون تنظیم مقررات برای اپراتورها و FCP ها (اپراتورهای ارتباطات ثابت) لازم‌الاجراست.اما از آنجا که میزبانی‌های داخلی و ارائه خدمت بر بستر پهنه باند داخلی به صرفه‌تر است اپراتورها برای کاهش هزینه اینترنت مشتری ناگزیر به ارائه خدمت بر بسترهای داخلی هستند.

* نتیجه رجیستری موبایل هنوز مشخص نیست
واعظی در پاسخ به سؤالی درباره طرح رجیستری، گفت: فعلاً پایلوت این طرح در مرحله انجام است و هنوز نتیجه آن استخراج نشده است.
در این مراسم همچنین وزیر ارتباطات در سخنانی پشت تریبون، اظهار داشت: هم اکنون ایرانسل در 578 شهر نسل سوم و در 283 شهر نسل چهارم را اجرا کرده و اکنون کسی نمی‌تواند از دیتای موبایل بی‌نیاز باشد.
وزیر ارتباطات گفت: ایرانسل، سایر اپراتورها و شرکت زیرساخت با جدیت به دنبال ارائه تسهیلات برای زائرین کربلا در اربعین هستند و از آنها می‌خواهیم حتی امکاناتی را در کشور عراق نیز پیش‌بینی کند.هر سال همچنان که امکانات را افزایش می‌دهیم تعداد زائران نیز افزایش می‌یابد، به ویژه اینکه امسال ایرانی‌ها به حج نرفتند و بیشتر به کربلا خواهند رفت.
وی گفت: راهبرد توسعه دسترسی، توسعه کسب و کار و اشتغال در کشور است و ایرانسل نیز در نمایشگاه تلکام نشان داد از جمله شرکت‌هایی است که رابطه خوبی با دانشگاه‌ها برقرار کرده است.
واعظی گفت: در این رابطه از مجلس کارت زرد گرفتیم، فشارهای مختلف و انواع تهدیدها را تحمل کردیم اما چون معتقدیم سیاست‌های افزایش دسترسی در راستای اهداف نظام و رهبری است، بر این کار مصر هستیم و در این راستا باید هر آنچه که داریم چند برابر کنیم.
وزیر ارتباطات در پایان تأکید کرد: شدیداً با رقابت تخریبی از سوی هر یک از طرفین مخالفم.
وی همچنین از شریک خارجی ایرانسل (MTN) قدردانی کرد و گفت: این شرکت خود را در ایران بومی کرده و مدیران ایرانسل نیز با آن همراه بوده‌اند.
منبع: فارس

۱۳۹۵/۷/۱۰

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...