نسخه چاپی

افزایش 30 درصدی تردد اتباع خارجی به چالوس

فرمانده انتظامی چالوس از افزایش 30 درصدی تردد اتباع خارجی در این شهرستان خبر داد.

به گزارش نما به نقل از ایسنا، «علیرضا قدیمی» پیش از ظهر امروز در نشست خبری خود به‌مناسبت هفته نیروی انتظامی، با اشاره به شعار«همه باهم برای امنیت و ارامش تلاش کنیم» اظهار کرد: امنیت و احساس امنیت حیاتی‌ترین نیاز انسان در زندگی و سبب تکامل علمی و اجتماعی انسان است و دو مقوله امنیت و آرامش برای ناجا بسیار با اهمیت است.

وی با بیان این‌که امنیت موجب ایجاد و شکل‌گیری روابط اجتماعی مطلوب و در نتیجه موجب زمینه‌سازی و شکوفایی استعدادها و خلاقیت‌ها می‌شود، افزود: رویکرد ناجا جمهوری اسلامی برای امنیت پایدار، تشویق مشارکت و همکاری بین پلیس مردم و مسئولان است.

فرمانده انتظامی چالوس با تأکید بر این‌که مردم در برقراری امنیت باید احساس مسئولیت کنند، تصریح کرد: امنیت مطلوب محصول کارکرد صحیح همه نهادهای اجتماعی و انجام وظیفه شهروندی همه افراد است.

قدیمی با بیان این‌که امنیت تنها به اینکه ناجا تولید کرده و دیگران استفاده کنند محقق نمی‌شود، خاطرنشان کرد: پلیس حافظ امنیت تولید شده و بسط آن است و تولید امنیت حاصل مشارکت همگانی است و باید همه در تولید امنیت کوشا باشند.

وی با اشاره به مقوله‌های ایجاد امنیت افزود: سه فاکتور زمینه‌سازی حضور آگاهانه و کم‌هزینه مردم در نظام کنترل آموزش شیوه‌های منطقی در جهت ارتقای امنیت اجتماعی و حرکت در مسیر امنیت، بازتولید جامعه امن از جمله این فاکتورهاست.

این مسئول یادآور شد: ایجاد آرامش روحی سبب احساس امنیت برای شهروندان شده و حفظ اطمینان در میان شهروندان گسترش و سبب ایجاد حس اعتماد و در نهایت به رضایت شهروندان منجر می‌شود.

قدیمی در ادامه به اقدامات پلیس در فرمانده انتطامی چالوس پرداخت و گفت: در بخش راهور چالوس تعداد اعمال قانون در مدت ۶ ماهه نخست امسال نسبت به مدت مشابه پارسال ۷ درصد افزایش داشت.

وی از افزایش 8 درصدی توقیف موتورسیکلت در ۶ ماهه نخست امسال نسبت به مدت مشابه پارسال خبر داد و یادآور شد: توقیف خودرو نیز طی این مدت ۹ درصد افزایش داشته است.

فرماندهی انتظامی شهرستان چالوس با اشاره به این‌که در زمینه فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ به‌صورت یکساله از مهر ۹۳ تا مهر ۹۴ نسبت به مدت مشابه یک ساله بعدی تا مهر امسال ۳ درصد کاهش وجود داشت، خاطرنشان کرد: از مجموع کل تماس‌های یکساله قبل که ۶۱ هزار و ۸۵۹ مورد تماس بود امسال این تعداد به۵۹ هزار و ۷۳۱ مورد کاهش یافت.

قدیمی با بیان این‌که ۳۲ هزار و ۲۶۸ فقره اوراق قضایی ابلاغ شد، از افزایش ۱۰ درصدی آن نسبت به مدت مشابه پارسال خبر داد و تصریح کرد: در مورد سرقت‌ها نیز در ۶ ماه امسال کاهش ۱۱درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل داشته است.

وی با اشاره به افزایش 100 درصدی کشف خودروی سرقتی در این شهرستان، گفت: در مورد مشاوره خانواده از ۱۲۸ پرونده نزاع خانوادگی و حقوقی ۸۷ پرونده به مصالحه منجر شد.

فرمانده انتظامی چالوس از افزایش 30 درصدی تردد اتباع خارجی در این شهرستان خبر داد و گفت: در مورد کشفیات مواد مخدر نیز ۵۰ درصد افزایش کشف داشته است، هم‌چنین آمار دستگیرشدگان مواد مخدر ۸۰ درصد افزایش رشد را شاهد بودیم.

قدیمی با اشاره به رونمایی از تمبر نیروی انتطامی چالوس به مناسبت هفته ناجا برای نخستین بار در مازندران، افزود: در طرح توسعه کلانتری مرزن‌آباد که در این هفته افتتاح می‌شود نیز ۱۳۰ مترمربع زیربنا با اعتبار ۱۳۰ میلیون تومان در دستور کار قرار گرفت.

وی در خصوص شمار غرق‌شدگان امسال در حوزه چالوس یادآور شد: امسال شمار غرق‌شدگان در دریای چالوس به ۴ نفر رسید که نسبت به مدت مشابه قبل تغییری نداشت.

۱۳۹۵/۷/۱۰

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...