نسخه چاپی

عكس یكی از قاتلان بن‌لادن روی سایت القاعده

یكی از تفنگداران آمریكایی كه در عملیات كشتن بن لادن حضور داشته اعلام كرد كه پس از افشای هویتش، از سوی القاعده تهدید به مرگ شده و حتی احتمال تعقیب كیفری و محاكمه وی وجود دارد.

به نوشته روزنامه دیلی میل، وب‌سایت رسمی القاعده تصویر و نام این تفنگدار سابق ویژه نیروی دریایی آمریکا را که مسئول نوشتن کتابی در باره عملیات منجر به کشتن بن لادن، رهبر القاعده است، منتشر ساخته و وی را سگی خوانده که «شیخ اسامه بن لادن را کشته است».

علاوه بر این رئیس فرماندهی عملیات ویژه آمریکا نیز اعلام کرد که سربازان سابق و کنونی ارتش آمریکا را در صورتی که اطلاعات محرمانه منجر به تخریب نیروهای ارتش شوند، مورد بازخواست قرار می‌دهد.

دریاسالار بیل مک‌راون، در یک نامه سر گشاده و غیر محرمانه به انجمن عملیات ویژه آمریکا نوشت: در صورتی که هر یک از نیروهای سابق و کنونی ارتش اقدام به انتشار مسائل محرمانه کنند تحت پیگرد کیفری و جنایی قرار می‌گیرند.

وی افزود: نیروهای سابق یا کنونی ارتش آمریکا نظیر نویسندگان الزامات اخلاقی و وظیفه قانونی دارند تا پیش از انتشار کتاب‌هایشان مطالب آن را از نقطه نظر امنیتی مورد بازبینی و تایید قراردهند.

کتابی که با عنوان «یک روز سخت: داده‌های دست اول از ماموریت کشتار بن لادن» توسط این تفنگدار سابق ویژه نیروی دریایی آمریکا با نام مستعار مارک اون نوشته شده و قرار است در یازدهمین سالگرد حملات ۱۱ سپتامبر منتشر شود.

نام مارک اون به همراه عکس و مشخصاتش بر روی شبکه «الفداء» متعلق به القاعده منتشر شده است.

اوان کلمن، موسس یک نهاد امنیتی مستقر در نیویورک نیز گفت: جان این تفنگدار آمریکایی از سوی حامیان القاعده که به دنبال انتقام‌گیری از مسئولان مرگ بن لادن هستند در خطر است.

وی افزود: آن‌ها عکس این فرد را دارند با این حال امیدوارم که تنها آن‌ها بلوف زده باشند. اما شبه نظامیان زیادی در تمام جهان به ویژه در آمریکایی شمالی وجود دارند. آن‌ها به دنبال فرصت برای انتقام هستند.

۱۳۹۱/۶/۶

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...