نسخه چاپی

درس عاشورا

عکس خبري -درس عاشورا

این درس‌های واقعه عاشوراست كه جوانان انصارالله با كمترین تجهیزات در مقابل سنگین‌ترین و مهیب‌ترین تجهیزات دشمن صهیونیستی- سعودی مقاومت كرده و حتی در عمق سرزمین‌های آنان وحشت ایجاد می‌كنند. این محرم و صفر است كه به شیعیان فوعه و كفریا، نبل و الزهراء در سوریه قدرتی الهی می‌بخشد تا در میان تهدیدها و ترورها پنج سال بدون آب و غذای كافی و حتی با تغذیه از گیاهان در محاصره دشمن مقاومت كنند و داعش را به شهرهای خود راه ندهند. این محرم و صفر است كه سبب شده مردم بحرین در طول سال‌های گذشته در مقابل اتحاد شوم عربستان و خلیفه جلاد بحرین مقاومت كنند و تسلیم تهدیدات آنها نشوند.

ماه حماسه، شجاعت و فداکاری فرا رسید و عطر محرم در کوچه‌ها و خیابان‌های شهر و روستا پیچیده و نوای یا حسین(ع) طنین‌انداز شده است. احیای ارزش‌های حسین‌بن‌علی(ع) در عاشورا تنها در تشنگی و چهره زیبا و ابروی کمان خلاصه نمی‌شود؛ بلکه ارزش‌های متعالی دیگری در این حادثه که در زمین و آسمان بسیار عظیم و بزرگ است، وجود دارد که سبب ماندگاری آن شده است. هر گروه و ملتی که به این ارزش‌ها تمسّک جسته و از آن تبعیت کرده است، قدرتی یافته که توان مستکبران را به تحلیل برده است. با نگاه به برخی از جریان‌هایی که در منطقه تبعیت از امام حسین(ع) را سرلوحه خود قرار داده‌اند، درک پیام محرّم زیباتر می‌شود؛ اکنون می‌توان به عمق پیام امام(ره) رسید که فرمودند: «این محرم و صفر است که اسلام را زنده نگه داشته است.»

در حقیقت، این درس‌های واقعه عاشوراست که جوانان انصارالله با کمترین تجهیزات در مقابل سنگین‌ترین و مهیب‌ترین تجهیزات دشمن صهیونیستی- سعودی مقاومت کرده و حتی در عمق سرزمین‌های آنان وحشت ایجاد می‌کنند. این محرم و صفر است که به شیعیان فوعه و کفریا، نبل و الزهراء در سوریه قدرتی الهی می‌بخشد تا در میان تهدیدها و ترورها پنج سال بدون آب و غذای کافی و حتی با تغذیه از گیاهان در محاصره دشمن مقاومت کنند و داعش را به شهرهای خود راه ندهند. این محرم و صفر است که سبب شده مردم بحرین در طول سال‌های گذشته در مقابل اتحاد شوم عربستان و خلیفه جلاد بحرین مقاومت کنند و تسلیم تهدیدات آنها نشوند.

آنچه مسلم است، اینکه واقعه عاشورا حادثه‌ای فراموش‌شدنی برای یک عصر و زمان نبوده است؛ بلکه حادثه‌ای است که پیام‌ها، عبرت‌ها و درس‌های آن در سراسر زمان و مکان جاری و قابل قدرت بخشیدن است. از این رو، هیئت‌های عزاداری و مداحان و سخنرانان باید از این فرصت محرم و صفر استفاده کنند و به مستمعان خود پیام عزت‌بخش حماسه کربلا را انتقال دهند و نگذارند که دشمنان با به انحراف کشیدن عزاداری‌ها به اهداف خود در خاموش کردن شعله‌های عشق در جوانان نسبت به عزاداری به موفقیت دست یابند.

۱۳۹۵/۷/۱۱

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...