نسخه چاپی

رزاقی در گفتگو با پایگاه اطلاع رسانی نما:

میراث دولت هاشمی برای دولت یازدهم/ مسئولان نیم نگاهی به منافع ملی ندارند/ قراردادهای جدید نفتی زمینه را برای تحریم مجدد ایران در صنعت نفت فراهم می كند

عکس خبري -ميراث دولت هاشمي براي دولت يازدهم/ که مسئولان نيم نگاهي هم به منافع ملي ندارند/ قراردادهاي جديد نفتي  زمينه را براي تحريم مجدد ايران در صنعت نفت فراهم مي كند

مسئولان نیم نگاهی هم به منافع ملی ندارند و سیاست های لیبرایسم كه از زمان هاشمی در كشور رواج یافت، را ادامه می دهند و بدون كوچك ترین توجهی به قانون اساسی، اقتصاد مقاومتی و مبانی نظام و..اقتصاد لیبرالیستی را به جامعه تزریق كردند و معضلات اجتماعی چون فقر و بیكاری روز به روز در جامعه افزایش یافت و هیچ جریانی مانع آن نشد..

ابراهیم رزاقی در گفتگو با پایگاه اطلاع رسانی نما ، در پاسخ به پرسشی در خصوص لزوم پیوستن ایران به FATF ، افزود: مسئله FATF قرار بود با برجام حل شود، که آمریکایی ها مانع شدند و مدعی شده اند که ما از ابتدا هم قرار نبوده است که این کار را انجام دهیم فلذا با سنگ اندازی های طرف غربی این امر محقق نشد و تحریم های بانکی باقی ماند. سوالي پیش می آید و آن هم اینکه چه ضرورتی دارد که ما دچار خودتحریمی شویم!؟ ابتلای امروز جامعه ما این است که مسئولان نیم نگاهی هم به منافع ملی ندارند و سیاست های لیبرایسم که از زمان هاشمی در کشور رواج یافت، را ادامه می دهند و بدون کوچک ترین توجهی به قانون اساسی، اقتصاد مقاومتی و مبانی نظام و..اقتصاد لیبرالیستی را به جامعه تزریق کردند و معضلات اجتماعی چون فقر و بیکاری روز به روز در جامعه افزایش یافت و هیچ جریانی مانع آن نشد..
وی ادامه داد: در برجام نیز شاهد بودیم که نه تنها صنایع هسته ای ما نابود شد بلکه افرادی در داخل نیز تلاش می کنند که منافع آمریکا را به بهترین شکل ممکن در داخل تامین کنند؛ فلذا بحث پولشویی را مطرح کردند. و متاسفانه بانک های داخلی تلاش بر آن دارند تا اسرار مالی دولت و نظام را در جهت تامین منافع غرب افشاء کنند، فلذا بحث حمایت مالی از تروریسم مطرح شد. با توجه به اینکه تلقی های نادرستی از تروریسم در جهان متصور شده است، فلذا حزب الله، سوریه، یمن و عراق که از منافع کشورشان دفاع می کنند، تروریست هستند و مدافع وطن را تروریست می دانند و هر کس که از آنان حمایت کند، حامی تروریسم خوانده می شود.. فلذا با سناریویی تحت عنوان اینکه ما به وارد کردن ارز خارجی نیاز داریم-که البته با توجه به سیاست بی رویه وارداتی که دولت در پیش گرفته است، قطعا نیازهست -سعی بر آن می شود تا اقتصاد را روز به روز وابسته تر کنند و پاسخی عقلای برای این سوال مهم که چرا ما باید انقد خام فروشی کرده و واردات را در دستور کار قرار دهیم!؟ از دل تفکر لیبرالیسم اقتصادی برنخواهد آمد.
کارشناس اقتصادی با بیان اینکه غرب ليستي بلندبالا از مقامات و شرکت ها و افراد را در لیست حامیان تروریسم گنجانده و البته سپاه، وزارت دفاع و برخی از بانک ها چون کشاورزی و رفاه و...نپذیرفته اند و البته برخی ها نیز پذیرفته اند گفت: بانک های ما، دولت و وزیر امورخارجه ما از منافع ملی چه می دانند؟ آیا نمی دانند که با مقاومت هم می توان از هژمونی لیبرالیسم اقتصادی در آمد همانگونه که به لحاظ نظامی قدرتمند شدیم!؟
وي افزود: 12 میلیون جوان مجرد، 12 میلیون بیکار، دهها هزار بی خانمان، کارمندان و کارکنانی که زیر خط فقر، واقعیت های تلخی هستند که در جامعه ما گریبان گیرند که منتج تفکر لیبرالیسم اقتصادی ست که دولت ها روز به روز بر هیزم آن می افزایند. فلذا بر دولت و مدیران داخلی واجب است که در کنار نگاه به منافع آمریکا، نیم نگاهی هم به منافع ملی داشته باشند و تن به هر کاری ندهند.

۱۳۹۵/۷/۱۱

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...