نسخه چاپی

احتمال نابودی قدیمی‌ترین تكیه تهران

عضو شورای اسلامی شهر تهران بر لزوم توجه جدی به تكیه نفر آباد تاكید كرد.

به گزارش نما به نقل از ایلنا، احمد مسجد جامعی گفت: در تهران تکیه ای با عنوان نفر آباد وجود دارد که در زمان شاه عباس دوم ایجاد شده و به عنوان قدیمی ترین تکیه تهران شناخته می شود.

وی ادامه داد: با توجه به خریداری زمین های نفر آباد هم اکنون این تملک ها به این تکیه رسیده است و با توجه به تاکیدات انجام شده متولی این مکان خبر از احتمال تخریب این فضای تاریخی می‌دهد.

مسجد جامعی اظهار داشت: تکیه نفر آباد از میراث های ارزشمند تهران است و از طرفی با توجه به اینکه شهرتهران حول محور قرآن و حضرت سیدالشهدا شکل گرفته است نباید بگذاریم نشانه های آن از بین برود.

وی در ادامه به ملاقاتش با اعضای شورای شهرخوی اشاره کردوگفت: در این جلسه اعضای این شورا با توجه به شخصیت حضرت آیت اله خوئی ،پیشنهاد نامگذاری یکی از اماکن و یا معابر شهر تهران به نام این مرجع عالی قدر تقلید را داشتند که از کمیسیون نامگذاری شورا درخواست دارم این موضوع را بررسی کنند.

محسن سرخو، عضو شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به موضوع کمک های شهرداری به هیئت های عزاداری گفت: هیئت های قدیمی هیچ کدام تمایلی به استفاده از این کمک ها ندارند و به این موضوع نیز افتخار می کنند این در حالی است که متولیان بسیاری از آنها نیز آدمهای ثروتمندی نیستند.

وی در ادامه خواستار ارائه گزارش عملکرد شهرداری در خصوص کمک های شهرداری به هیئت های مذهبی شد.

۱۳۹۵/۷/۱۱

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...