نسخه چاپی

تیراندازی به منزل محمود عباس

منزل محمود عباس رئیس تشكیلات خودگردان فلسطین پس از شركت وی در مراسم تدفین شیمون پرز رئیس سابق رژیم صهیونیستی، هدف تیراندازی افراد ناشناس قرار گرفت.

به گزارش نما به نقل از ایرنا، یک نشریه صهیونیستی به نقل از رسانه های فلسطینی از وقوع این تیراندازی در روز شنبه خبر داد و این در حالی است که مقام های ارشد رژِیم صهیونیستی و سخنگوی تشکیلات خودگردان وقوع آن را از اساس رد کردند.

گزارش های ضد و نقیض در مورد حادثه تیراندازی به منزل مسکونی محمود عباس پس از آن منتشر شد که محمود الزهار مقام ارشد حماس از رئیس تشکیلات خودگردان به دلیل شرکت در مراسم شیمون پرز انتقاد کرد.

الزهار این برداشت را که عباس به نمایندگی از مردم فلسطین در این مراسم شرکت داشته است، رد کرد و وی را بازیچه دست رژیم صهیونیستی دانست.

وی همچنین گفت که طبق قانون اسلامی، عباس یک یهودی محسوب می شود.

محمود عباس در نامه تسلیت ویژه ای که ساعاتی پس از مرگ پرز نوشته شد، اعلام کرد که رئیس سابق رژیم صهیونیستی گام های شجاعانه ای در برقراری صلح به همراه یاسر عرفات رئیس سابق تشکیلات خودگردان و اسحاق رابین نخست وزیر سابق رژیم مزبور برداشته است.

محمود عباس و بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی در مراسم تدفین شیمون پرز دست هم را فشردند.

این مساله خشم برخی از صهیونیست ها را برانگیخت، به طوری که نفتالی بنت وزیر آموزش رژیم صهیونیستی در صفحه فیس بوک خود نوشت: درک نمی کنم چرا باید اسرائیلی ها در صف بایستند تا با عباس دست دهند.

شیمون پرز در پی ابتلا به سکته مغزی در بیمارستان بستری شده بود و قبل از مرگش با کمک دستگاه نفس می کشید.

وی که ۹۳ سال سن داشت، پس از ابتلا به سکته به دلیل خونریزی داخلی به بیمارستان منتقل و در بخش مراقبت های ویژه بستری شد.

پرز از حامیان مقابله شدید با انتفاضه اول فلسطینی ها در سال ۱۹۸۷ بود.

۱۳۹۵/۷/۱۱

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...