نسخه چاپی

ولایتی: سخنان جان كری تبلیغاتی است

عضو هیأت نظارت بر برجام گفت: آمریكایی‌ها در اجرای برجام بدعهدی كردند و همچنین به وظایفشان در رابطه با گشایش اقتصادی كه قول داده بودند، عمل نكردند.

به گزارش نما به نقل از فارس، علی اکبر ولایتی رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام در پاسخ به سوال خبرنگار فارس مبنی بر اینکه باتوجه به نقض برجام خصوصا از طرف آمریکا آیا هیات نظارت بر برجام جلسه‌ای برای اتخاذ تصمیمی دراین باره داشته است؟ اظهارداشت: هیات نظارت بر برجام بصورت منظم با ریاست آقای رییس جمهور تشکیل می‌شود و موضوع برجام را پیگیری می‌کند.

وی افزود: رئیس جمهور بصورت خلاصه جمع بندی هیات نظارت را در نطق سالیانه شان در سازمان ملل بیان و از بدعهدی آمریکایی‌ها شکوه کردند. جمهوری اسلامی ایران بر عهد خود استوار است اما آمریکایی‌ها بدعهدی کردند و اگر بخواهند این مسیر به درستی پیش برود باید به آنچه تعهد کردند عمل کنند.

ولایتی در واکنش به سخنان جان کری مبنی بر اینکه آمریکا به عهد خود وفا کرده بلکه بیشتر، گفت: این سخن آقای کری سخن درستی نیست و درست نمی‌گوید و از باب تبلیغات چنین سخنی می گوید. همه می‌دانند که آمریکایی‌ها بدعهدی کردند و به وظایفشان در رابطه با گشایش اقتصادی که قول داده بودند عمل نکردند.

عضو هیأت نظارت بر برجام پیرامون بهانه جویی‌های آمریکا برای مداخله نظامی در سوریه گفت: آمریکایی‌ها شانس خود را در افغانستان و عراق امتحان کردند و در هر دو جا شکست خوردند و این مردمان کشور افغانستان و عراق بودند که پیروز شدند.

وی افزود: سوریه که نزدیک به 6 سال در برابر بیگانگان و در راس آن آمریکا و رژیم صهیونیستی مقاومت کرده است حتما توان این را دارد که در برابر دخالت‌های آمریکایی‌ها ایستادگی کند.

ولایتی با بیان اینکه آمریکایی‌ها دست به این کار نخواهند زد، گفت: اگر این کار را انجام دهند یک کار انتحاری برای آمریکایی‌هایی‌ها است، برای اینکه شکست سوم آمریکایی‌ها در منطقه بعد از افغانستان و عراق شکستی سخت‌تر خواهد بود.

رئیس مرکز تحقیقات مجمع تشخیص مصلحت نظام اضافه کرد: مردم سوریه 6 سال است که دارند علیه بیگانگان که از حدود 80 کشور از جمله آمریکا و بلژیک امروز با یکی از مقاماتشان دیدار داشتند می‌جنگند.

ولایتی افزود: خود بلژیکی‌ها در این دیدار اقرار کردند که بلژیکی‌ها در سوریه دارند علیه بشار اسد می‌جنگند بنده گفتم مشروعیت این ها از کجاست. در هر حال سوریه سر پا ایستاده است و بشار اسد از منافع مردم سوریه دفاع می‌کند.

وی خاطرنشان کرد: اگر آمریکایی‌ها عقل داشته باشند حتما چنین کاری را نخواهند کرد زیرا شکست آنان در سوریه سخت‌تر از شکستشان در عراق خواهد بود.

رئیس مرکز تحقیقات مجمع تشخیص مصلحت نظام در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر اینکه مقامات آلمانی روابط خود با جمهوری اسلامی را مشروط به ارتباط ما با اسرائیل کرده‌اند نظرتان در این خصوص چیست گفت: متاسفانه دولت آلمان بعد از جنگ جهانی دوم سیاست مستقلی نداشت، با کمال تاسف آثار شکست آنان در جنگ جهانی دوم را آمریکایی‌ها دنبال می‌کنند.

وی افزود: مردم آلمان با عزتی که طالب آن هستند به این سیاست دولتمردانشان که تبعیت حقیرانه‌ای از سیاست شکست خورده آمریکا است مخالف می‌کنند.

وی افزود: این ها برای خوشایند صهیونیست‌ها و آمریکایی‌ها چنین سخنی می‌رانند ما نیازی به این نوع رابطه با آلمانی‌ها نداریم و آنها بخواهند بر سر ما منتی بگذارند که در صوریت با ایران رابطه برقرار خواهند کرد که ما با رژیم صهیونیستی ارتباط برقرار کنیم.

وی تاکید کرد: این آرزو را هر کسی که دارد به گور خواهد برد جمهوری اسلامی ایران به هیچ وجه این رژیم غاصب را به رسمیت نخواهد شناخت آلمان اگر با ایران رابطه نداشته باشد منافع خودش را از دست می‌دهد وگرنه ما دستمان کوتاه نیست که بتوانیم با هر کشوری که منافعمان اقتضا می‌کند رابطه داشته باشیم.

۱۳۹۵/۷/۱۱

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...