نسخه چاپی

منصوریان بدون مدرك پرولایسنس در راه انگلستان؟

سرمربی استقلال در ادامه اظهار نظرهای عجیبش این بار ادعا كرده است كه از لیگ یك انگلیس(چمپیون شیپ) پیشنهاد مربیگری داشته ولی ترجیح می‌دهد در تیمی بماند كه رویای كودكی‌اش بوده است.

به گزارش نما، سرمربی استقلال در ادامه اظهار نظرهای عجیبش این بار ادعا کرده است که از لیگ یک انگلیس(چمپیون شیپ) پیشنهاد مربیگری داشته ولی ترجیح می‌دهد در تیمی بماند که رویای کودکی‌اش بوده است.

این اولین بار نیست که علیرضا منصوریان این ادعاهای عجیب را مطرح می‌کند و با زدن حرف‌های عجیب، خودش را سوژه شبکه‌های اجتماعی می‌کند. از کری‌های عجیب و قریب برای هواداران پرسپولیس و اینکه 2 بازی رفت و برگشت برابر قرمزهای تهران برای استقلال حکم کسب 2 جام مهم را دارد، از رویای قهرمانی استقلال در لیگ قهرمانان آسیا تا حرف زدن در مورد غول خفته این تیم در حالی که آبی‌های تهرانی تا پایان هفته هفتم لیگ برتر تنها یک برد بدست آورده‌اند.

اما برگردیم به ادعای عجیب منصوریان که سر و صدای زیادی در رسانه‌ها ایجاد کرده است و واکنش‌های زیادی به همراه داشته است. محمد تقوی، مدافع سابق استقلال که کارشناس فوتبال در انگلستان است مهمترین فردی است که به بهترین شکل پاسخ منصوریان را داده است. چند روز پیش تقوی در صفحه شخصی خود در اینستاگرام نوشت: باید بگویم لیگ یک در کشور انگلستان وجود خارجی ندارد. پس از لیگ برتر، چمپیون شیپ است که شاید آن را در ایران لیگ یک می‌گویند. در لیگ برتر داشتن پرولایسنس از اروپا و انگلستان اجباری است و در رده‌های پایین‌تر (ای) لایسنس کمترین مدرک مورد قبول فدراسیون فوتبال انگلستان است.

تقوی کاملا روشن در مورد مربی‌هایی که در چمپیونز شیپ فعالیت می‌کنند صحبت کرده است و البته در پایان اعلام کرده است هر زمان ایران در رشته کشتی از انگلستان مربی استخدام کند ممکن است انگلیس هم از ایران در رشته فوتبال مربی استخدام کنند.

حالا با نگاهی به مدرک مربیگری که منصوریان در اختیار دارد می‌تواند به راحتی به شایعه دریافت پیشنهاد وی از چمپیون شیپ انگلستان پاسخ داد و به این نتیجه رسید که آیا این پیشنهاد می‌تواند صحت داشته باشد یا نه.

سرمربی استقلال در حال حاضر در کلاس‌های پرولایسنس شرکت نکرده است و بنابراین از هیچ کشوری(حتی ایران) این مدرک را دریافت نکرده است. در ایران مربی‌های کمی موفق شده اند مدرک پرولایسنس را دریافت کنند که یحیی گل‌محمدی، پرویز مظلومی و نصرت ایراندوست از جمله این مربی‌ها هستند. آنها پیش از شروع لیگ پانزدهم در کلاس‌های مربیگری فدراسیون فوتبال شرکت کردند و موفق شدند این مدرک را دریافت کنند. در آن زمان منصوریان حاضر نشد ساده‌ترین راه برای اخذ این مدرک را برود هرچند که حتی اگر در این کلاس‌ها شرکت کرده بود هم نمی‌توانست با این مدرک در لیگ انگلیس فعالیت کند چراکه به گفته تقوی شرط حضور در لیگ برتر انگلیس این که است که یک مربی باید مدرک مربیگری‌اش را از این کشور دریافت کند.

جالب است که بدانید منصوریان به دلیل در اختیار نداشتن مدرک پرو لایسنس فیفا نمی‌تواند در بازی‌های لیگ قهرمانان آسیا روی نیمکت استقلال بنشیند مگر اینکه این قانون در مورد فصل بعد لیگ قهرمانان آسیا اجرا شود. منصوریان در سال‌های گذشته نشان داده است که بیشتر دوست دارد در مورد پیاده کردن روش های علمی در فوتبال ایران حرف بزند تا به آن عمل کند. او از زمانی که به استقلال آمده است با استفاده از مربی بدنساز خارجی، چی پی اس و البته هلی شات سعی کرده است که ویترین کارش را حرفه‌ای جلوه بدهد اما نزدیکان به این تیم ادعا می‌کنند آبی های تهرانی اصلا تمرینات خوب تاکتیکی را پشت سر نمی‌گذارد و طبیعی است که می‌توانیم پیشنهاد این مربی از فوتبال انگلیس را تنها در حد یک شایعه قلمداد کنیم.

جالب است که بدانید منصوریان اولین مربی نیست که ادعا کرده است از خارج از ایران پیشنهاد دارد. اگر در سال‌های گذشته بازیکنان برای بازارگرمی ادعا می‌کردند که از خارج از کشور پیشنهاد دریافت کرده‌اند، حالا مربی‌ها این رویه را در پیش گرفته‌اند. حدود 3 سال پیش بود که مجید جلالی ادعا کرد که از باشگاه برایتون انگلستان پیشنهاد دارد، او حتی از طریق دوستان نزدیکش در رسانه‌ها متن پیشنهادش را هم منتشر کرد اما مطابق انتظار هرگز این ادعا سرانجامی نداشت و او سال‌ها است که در ایران به فعالیت خود ادامه می‌دهد.

اما نفر بعدی پرویز مظلومی بود که در پایان فصل گذشته به دوستان نزدیکش اعلام کرد که از لیگ انگلیس پیشنهاد دارد، پیشنهادی که البته از همان ابتدا هم معلوم بود که هیچ پایه و اساسی ندارد و البته این مربی در حال حاضر خانه نشینی را به حضور در لیگ برتر ترجیح داده است.

به جز این 2 مربی امیر قلعه‌نویی هم در دورانی که به عنوان سرمربی تیم فوتبال سپاهان فعالیت می‌کرد بارها ادعا کرده بود که از پاختاکور ازبکستان پیشنهاد سرمربیگری دارد اما او هم مثل مظلومی و جلالی حالا یک مربی با تجربه در فوتبال ایران محسوب می‌شود و هرگز رنگ فوتبال خارج از کشور را ندید.

منبع: نسیم

۱۳۹۵/۷/۱۲

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...