نسخه چاپی

شرایط جدید تسهیلات مسكن

عباس آخوندی وزیر راه و شهرسازی، ازثبت هزار درخواست به صورت هفتگی برای تسهیلات جدید مسكن خبرداد.

به گزارش نما؛ عباس آخوندی در جمع خبرنگاران در حاشیه همایش سیاست های توسعه مسکن در ایران درباره ارزان سازی نرخ سود وام مسکن خانه اولی ها اظهارداشت:امکان عرضه تسهیلات با سود یک رقمی در بافت های فرسوده برای همه خانواده ها با نرخ 8 درصد و نیز برای زوج های جوان با نرخ 9 و نیم درصد فراهم شده است .

وی با بیان اینکه این تسهیلات با استقبال مواجه شده و بنا به گزارش ها به صورت هفتگی نزدیک به هزار نفر مراجعه کرده اند،تصریح کرد: برای این تسهیلات تضمین های کافی را دارد و بعد از یکسال افرادی که سپرده گذاشته اند ،می توانند متقاضی بازار مسکن شوند

آخوندی با تاکید براینکه این تسهیلات با هدف خروج غیرتورمی از رکود است،عنوان کرد: چون تقاضای یکباره وارد بازار نمی کند بنابراین فکر می کنم این سیاست در حوزه مسکن جای خود را پیدا کرده و ما باید به تدریج به این سمت می رفتیم که بافت های میانی را بازآفرینی کنیم.

وزیر راه و شهرسازی درباره کاهش نرخ سود اوراق مسکن نیز گفت: در این این حوزه دنبال این هستیم که برمبنای عرضه، قیمت را کاهش دهیم البته پیش از این نرخ سود اوراق کاهش یافته است.

وی افزود:من خیلی اعتقادی به مداخله ندارم،به نهادسازی اعتقاد دارم ، بنابراین نمی خواهیم با مداخله، نرخ سود اوراق مسکن را کاهش دهیم.

وی درباره انتقادها به مسکن مهر نیز گفت: در حال حاضر تقریبا تمام شهرها را پوشش داده ایم؛هرچند چالش هایی درباره مسکن مهر پردیس داشته ایم که تدابیر ویژه ای برای این بخش خواهیم داشت.

آخوندی ادامه داد: البته نمی خواهم این انتظار را ایجاد کنم که سقف تسهیلات افزایش می یابد،چون دنبال این موضوع نیستیم، بلکه دنبال افزایش امکانات زیرنبایی هستیم.

وزیر مسکن و شهرسازی همچنین درباره زمان اجرای مسکن اجتماعی نیز گفت: قرار است مقدمات این طرح را با توسعه ای شدن بانک مسکن فراهم کنیم و اجرای مسکن اجتماعی بعداز اتمام مسکن مهر خواهد بود.

۱۳۹۵/۷/۱۲

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...