نسخه چاپی

تهیه كننده فیلم ابوزینب در گفتگو با نما :

22 مهر فیلم سینمایی ابوزینب در سینماها اكران می شود/فیلم ساختن درباره مقاومت جز وظایف ما است

عکس خبري -22 مهر فيلم سينمايي ابوزينب در سينماها اکران مي شود/فيلم ساختن درباره مقاومت جز وظايف ما است

مرتضی شعبانی تهیه كننده فیلم ابوزینب گفت: مقاومت در خون ما است ما نمیتونیم از مقاومت جدا باشیم و فیلم ساختن درباره مقاومت جز وظایف ما است همانطور كه ما در صحنه های اصلی نبرد در تلاش هستیم از بحث های هنری و فرهنگی نیز نباید غافل باشیم

به گزارش نما ، مرتضی شعبانی تهیه کننده فیلم ابوزینب در گفتگو با خبرنگار نما درباره اولین تجریه مشترک سینمایی ایران و لبنان گفت: با بهره برداری که از فضای لبنان داشتیم و کمکی که دوستان حزب الله و مقاومت به ما داشتند مراحل کار این فیلم را به پیش بریدم ،فیم ابوزینب در جشنواره فیلم سال گذشته از سوی خانواده شهدا این فیلم را در سال گذشته به عنوان بهترین فیلم انتخاب کردند و این نشان می دهد فیلم مخاطبان خود را پیدا کرده است .
این فیلم ارتباط خوبی با سینما دوستان ایرانی و تماشاگران لبانی عرب زبان بدلیل اینکه زبان اصلی فیلم نیز عربی است پیدا کرده و فیلم در لبنان بسیار پسندیده شد.
این تهیه کننده سینما درباره پرداخت به موضوع مهم مقاومت در فیلم سینمایی ابوزینب گفت : مقاومت در خون ما است ما نمیتونیم از مقاومت جدا باشیم و فیلم ساختن درباره مقاومت جز وظایف ما است همانطور که ما در صحنه های اصلی نبرد در تلاش هستیم از بحث های هنری و فرهنگی نیز نباید غافل باشیم.
شعبانی درباره اکران فیلم ابوزینب در سینماهای کشور در ماه جاری گفت : فردا روز عاشورا یعنی از 22 مهر فیلم سینمایی ابوزینب در تهران و شهرستانها اکران خواهد شد امیدواریم در این فضای معنوی ایام محرم مردم از این فیلم استقبال کنند چرا که این فیلم عقبه عاشورایی دارد.
وی درباره کسب جوایز متعدد خارجی از سوی فیلم ابوزینب در سطح بین الملل خاطرنشان کرد:این فیلم در جشنواره مقاومت جایزه بخش عماد مغنیه و جایزه خانواده های شهدا را گرفت، و جایزه بهترین کارگردانی و بهترین بازیگر نقش اول مرد را از جشنواره فیلم فرانسه بدست آورد و بهترین فیلم سینمایی را از جشنواره اتحاد بدست آورد.
گفتنی است قصه این فیلم به سال 1985 برمی گردد که ارتش اسرائیل به طرف بیروت حرکت می‌کند اما وارد خاک لبنان می‌شود و تا سال 2000 لبنان در اشغال نیروهای اسراییلی ست تا اینکه دراین سال لبنان را ترک می‌کند. داستان این فیلم راجع به خانواده ایست که بین سالهای 1985 تا 2000 سالهای اشغال در جنوب لبنان زندگی می‌کنند.
فیلم ابوزینب راجع به جوانی به نام ابوزینب است که در لبنان به واسطه عملیاتی که انجام می‌دهد مشهور است وهمه اورا می‌شناسند. او در سالهای اشغال علیه ارتش اسرائیل عملیاتی را بر عهده می‌گیرد و در واقع در پس نام ابوزینب رازی نهفته است که بعد از سال 2000 میلادی راز این نام فاش می‌شود.

۱۳۹۵/۷/۱۲

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...