نسخه چاپی

راهكاری برای پیشگیری از سرماخوردگی اعضای خانواده

یك دستیار تخصصی طب سنتی ایران طرز تهیه غذاهای رفع‌كننده سرماخوردگی و راهكاری برای پیشگیری از سرماخوردگی اعضای خانواده را تشریح كرد.

به گزارش نما به نقل از تسنیم، مریم مقیمی درباره راه‌های پیشگیری از سرماخوردگی اظهار داشت: در طب سنتی برخی از غذاها برای پیشگیری از سرماخوردگی وجود دارد, سوپی در طب سنتی است که برای رفع سرماخوردگی مکرر مخصوصاً در بچه‌ها بسیار مفید است.

وی درباره طرز تهیه آن ادامه داد: این سوپ با رشته‌فرنگی یک فنجان، آب 6 لیوان، روغن کنجد 2 قاشق، شوید نصف نعلبکی، بال مرغ چند عدد با کمی پیاز و نمک و زردچوبه و یک لیموعمانی تهیه می‌شود که بهتر است طی روز دو مرتبه خورده شود.

طرز تهیه حریره‌ای برای تقویت سیستم ایمنی بدن و برطرف شدن دردهای عضلانی و بی‌حالی

این دستیار تخصصی طب سنتی ایران درباره تهیه حریره‌ای برای تقویت سیستم ایمنی بدن و برطرف شدن دردهای عضلانی و بی‌حالی اضافه کرد: آب دو لیوان, 2 قاشق غذاخوری آرد گندم, یک قاشق غذاخوری روغن زیتون, 5 قاشق غذاخوری گلاب, 5 قاشق غذاخوری شکر با کمی دارچین و زعفران طبخ می‌شود و در هر ساعت یک نعلبکی خورده شود.

مقیمی اضافه کرد: اگر کسی در خانه دچار سرماخوردگی شد، یک تا دو عدد پیاز، سیر، نارنج یا هرکدام از آنها را که در دسترس بود از وسط نصف کرده و در گوشه و کنار اتاق و محل نشست و برخاست و به‌خصوص محل خواب اهل منزل قرار داده شود و هر 24 ساعت آ‎نها را برداشته و پیاز، سیر و نارنج تازه جایگزین کرد، این کار هوا را تصفیه می‌کند و مانع از سرماخوردگی بقیه اعضای خانواده می‌شود.

وی یادآور شد: ریختن چند قطره سرکه در مقداری آب و گذاشتن آن روی حرارت هم هوا را تصفیه می‌کند. وسایل و سطوح اتاق فرد سرماخورده را با مخلوط آب و گلاب و سرکه می‌توان ضدعفونی کرد.

۱۳۹۵/۷/۱۲

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...