نسخه چاپی

اصلاح قانون شوراها و ماده 100

رئیس شورای شهر تهران با اشاره به این كه قانون شوراها و مسائل مربوطه به آن نقایض و مشكلاتی دارد كه باید آن‌ها را اصلاح كنیم گفت مشكل ما این است كه در بسیاری از موارد اختلاف نظر بین دیدگاه مجلس و شورای نگهبان در مورد شوراها وجود دارد كه باید فكر اساسی درا ین زمینه كنیم.

به گزارش نما به نقل از ایسنا، مهدی چمران در نشست مشترک مجمع نمایندگان تهران با اعضای شورای شهر گفت: این نشست طلیعه یک کار مشترک خوب است و باید به این نکته توجه کنیم که پارلمان های محلی بدون همکاری مجلس قاعدتا کار مهمی نمی‌توانند انجام دهند.

وی با اشاره به اینکه مجمع نمایندگان تهران، بزرگترین مجمع نمایندگان در مجلس است، تصریح کرد: تهران دارای ۳۰ نماینده است که این ۳۰ نفر می‌توانند تاثیر مهمی در آرا مجلس داشته باشند.

رییس شورای شهر تهران ادامه داد: حدود ۸۰ طرح تا به حال از طریق شورای عالی استان‌ها از حدود سال ۸۴ تا کنون به مجلس فرستاده شده و تا جایی که به یاد دارم حدود ۳۵ طرح به تصویب رسیده است و مابقی یا رد شده و یا در نوبت رسیدگی قرار دارد.

چمران با بیان اینکه مشکلی با مجلس شورای اسلامی وجود ندارد و ما از مجلس ششم تا به حال همیشه تعامل و همکاری خوبی داشته ایم گفت: مشکل ما این است که در بسیاری از موارد اختلاف نظر بین دیدگاه مجلس و شورای نگهبان در موردشوراها وجود دارد.

رئیس شورای شهر در بخش دیگری از سخنانش با بیان اینکه انتخاب شورایاری ها در بازنگری که انجام شده نیاز به اصلاحاتی دارد ، اظهار کرد: در فصل هفت قانون اساسی اشاره شده که شوراها ارکان تصمیم گیری در کشور هستند و اصل ۱۰۲ نیز صراحت دارد به اینکه استانداران، فرمانداران،‌بخش داران و ... که از طرف دولت تعیین می‌شوند موظف به انجام مصوبات آن‌ها هستند.

وی با اشاره به اینکه هر چه در شهر انجام می‌شود باید با نظارت شورای شهر باشد، گفت:‌ از همه این کارها فقط شهرداری را به شورا دادند و در واقع ما فعلا شورای شهرداری هستیم. آن هم به عنوان نظارت و این هم دیدگاه شورای نگهبان است.

چمران در ادامه با بیان اینکه قانون ماده ۱۰۰ باید اصلاح شود، خاطر نشان کرد: از مشکلات تهران، ترافیک و حمل ونقل مهمترین آن‌ها است. هم‌چنین در مسأله محیط زیست در مجلس قبلی تقسیم کاری انجام شده بود که گروه‌های تخصصی با مشارکت نمایندگانی از مجمع تهران و اعضای شورای شهر جلساتی را تشکیل داده و مسائل و مشکلات را پیگیری می‌کردند که امیدواریم این کمیته های مشترک احیا و راه‌اندازی شوند.

۱۳۹۵/۷/۱۲

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...