نسخه چاپی

واكنش تند بان كی مون به حملات علیه غیرنظامیان

دبیركل سازمان ملل در بیانیه‌ای ضمن ابراز تأسف از اوضاع شهر «حلب»، حملات علیه غیرنظامیا این شهر را محكوم كرد.

به گزارش نما به نقل از فارس، «بان کی مون» دبیرکل سازمان ملل در اظهاراتی ضمن تأکید بر اینکه هیچ کلمه‌ای برای توصیف اوضاع شهر «حلب» در سوریه پیدا نمی‌کنم گفت که به شدت حملات علیه غیرنظامیان در این شهر را محکوم می‌کند.

خبرگزاری رویترز گزارش کرد، بان کی مون همچنین اعلام کرد به تمامی مردم کلمبیا اعتماد دارد که به تلاش‌هایشان برای رسیدن به یک صلح پایدار ادامه می‌دهند.

وی همچنین تأکید کرد که نماینده ویژه سازمان ملل را برای ادامه مذاکرات به «هاوانا» پایتخت کوبا خواهد فرستاد.

روز یکشنبه، اتحادیه اروپا طرح جدیدی برای امدادرسانی به شهر حلب پیشنهاد داد اما هنوز مشخص نیست که بتواند همکاری تمامی طرفین درگیر در خصوص مسئله سوریه را جلب کند.

اتحادیه اروپا در بیانیه‌ای اعلام کرد که 25 میلیون یورو (28 میلیون دلار) برای کمک های انساندوستانه به منطقه حلب درنظر گرفته است.

فدریکا موگرینی و «کریستوس استیلیانیدس» کمیسیونر امور بشردوستانه در بیانیه‌ای اعلام کردند که اتحادیه اروپا با سازمان ملل همکاری می‌کند تا «کمک‌های اساسی نجات‌بخش به غیرنظامیان در شرق حلب منتقل شود».

سازمان ملل اعلا کرده است که تدارکات آب و غذا در شرق حلب در حال تمام شدن است و از طرف دیگر ناآرامی‌ها در این شهر امدادرسانی به این شهر را دشوار کرده است.

اتحادیه اروپا از تمامی طرفین درگیر در سوریه خواست تا هرچه سریعتر مجوز امدادرسانی و خارج کردن مردم از این شهر برای درمان را صادر کنند.

در این بیانیه آمده است که اتحادیه اروپا و سازمان ملل قصد دارند افراد نیازمند را برای درمان از شهر حلب خارج کنند و تمرکز اصلی بر روی زنان، کودکان و میانسالان است.

۱۳۹۵/۷/۱۲

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...