نسخه چاپی

ممانعت دولت بحرین از برگزاری مراسم ویژه محرم

دولت بحرین اجازه ورود سه خطیب حسینیه‌های «الدراز» را به این شهر نداد و به این ترتیب جلوی برگزاری مراسم ویژه ماه محرم در این حسینیه‌ها را گرفت.

به گزارش نما به نقل از فارس، نیروهای امنیتی بحرین همچنان به محاصره «الدراز» که بیش از 100 روز از آن می‌گذرد، ادامه می‌دهند و در جدیدترین تعرض به آزادی‌ عقیده ، اجازه برگزاری مناسک ویژه ماه محرم در سه حسینیه را ندادند.

بر اساس گزارش وبگاه «بحرین الیوم»، مقامات بحرین اجازه ندادند شیخ «حسین یعقوب المعامیری» خطیب حسینیه «المتروک»، « سید مصطفى الکرانی» خطیب حسینیه «سید علی الموسوی» و شیخ « محمد علی المحفوظ» خطیب حسینیه بزرگ «الدراز» وارد این شهر شوند و به این ترتیب مانع از برگزار مراسم ویژه محرم در این حسینیه‌ها شد.

این اقدام پس از آن صورت می‌گیرد که نیروهای امنیت وابسته به دولت بحرین هفته جاری به منطقه «المالکیه» یورش بردند و نمادهای عاشورایی نصب شده در این منطقه را از بین بردند.

از زمان ورود نیروهای عربستانی و اماراتی به بحرین با هدف سرکوب تظاهرات، دولت این کشور شدیدترین خشونت‌ها را علیه معارضان به کار گرفته است.

طی ماه‌های اخیر حکم شیخ «علی سلمان» دبیرکل جمعیت «الوفاق» بحرین از 4 سال به 9 سال افزایش یافت و آیت‌الله «عیسی قاسم» رهبر معنوی شیعیان این کشور سلب تابعیت شد.

هم‌چنین تا کنون دهها روحانی و عالم دینی به خاطر تحصن در برابر منزل شیخ قاسم بازداشت شده‌اند.

۱۳۹۵/۷/۱۲

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...